قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

انقلاب اسلامی ایران سیاست‌های آمریکا در منطقه را برهم زد

یک عضو حزب مردم سالاری گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سیاست‌های مورد نظر آمریکا برای تسلط بر منطقه خاورمیانه را برهم زد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر تغییر سیاست های آمریکا در منطقه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران سیاست دو ستونی مورد نظر آمریکا، برای امنیت خلیج فارس را برهم زد.
 
وی در ادامه افزود: آمریکا برای حفظ تسلط خود بر خلیج فارس، سیاست دو ستونی که شامل کشورهای ایران و عربستان بود را در پیش گرفته بود، با پیروزی انقلاب اسلامی و از دست دادن یکی از هم پیمانانش، سعی در تغییر سیاست خود در منطقه و تقویت عربستان داشت.
 
عضو حزب مردم سالاری عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها هم‌پیمان آمریکا نشد، بلکه به نوعی رقیب این کشور محسوب شد و توانست آمریکا را به چالش بکشد.
 
قنبری با تاکید بر تغییر سیاست‌های آمریکا در منطقه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی، سیاست و استراتژی آمریکا برای حضور در خلیج فارس را تغییر داد و سیاست این کشور برای تسلط بر منطقه را برهم ریزد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار