رئیس شرکت هواپیمایی ایرلند: برکسیت، احمقانه‌ترین تصمیم مردم انگلیس بود

رئیس شرکت هواپیمایی ایرلند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را احمقانه‌ترین تصمیم مردم این کشور توصیف کرد.

رئیس شرکت هواپیمایی ایرلند: برکسیت، احمقانه‌ترین تصمیم مردم انگلیس بود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مایکل اولیری  (Michael O'Leary) مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایرلند ضمن ابلهانه خواندن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) تاکید کرد اطمینان دارد که دو سال دیگر طرفداران برکسیت از تصمیمی که گرفته اند، پیشیمان خواهند شد.

مدیر عامل ریان ایر که در حاشیه نشست "ائتلاف برای اروپا" A4E سخن می گفت، تاکید کرد: "خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا احمقانه ترین تصمیمی است که انگلیسی ها تا کنون گرفته اند. من همچنان معتقدم دو سال دیگر وقتی مردم انگلیس به این واقعیت پی ببرند که مبتکران برکسیت به آنها دروغ گفته اند، نظرشان در این رابطه تغییر خواهد کرد و در تصمیمی که گرفته اند تجدید نظر خواهند کرد. "

در همه پرسی تعیین سرنوشت انگلیس در اتحادیه اروپا که بیست و سوم ژوئن سال گذشته برگزار شد، پنجاه و یک ممیز نه دهم درصد انگلیسی ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند و چهل و هشت ممیز یک دهم درصد از آنها خواستار ماندن در اتحادیه اروپا شدند. 

اولیری ادامه داد:" مقامات انگلیسی حامی برکسیت درباره پیامدها و نتایج خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به مردم دروغ گفته و به آنها اطمینان داده اند که با خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. این حرفها چیزی جز اراجیف نیست چرا که برکسیت همه چیز را به شدت تغییر خواهد داد."

پس از چندین روز بحث و رایزنی فشرده سرانجام نمایندگان مجلس عوام انگلیس چهارشنبه شب با چهارصد و نود و چهار رای موافق در برابر یکصد و بیست و دو رای مخالف لایحه پیشنهادی دولت را برای آغاز رسمی روند برکسیت تصویب کردند. این لایحه پس از تصویب در مجلس عوام انگلیس باید در مجلس سنا به رای گذاشته و تصویب شود تا ترزا می اجازه آغاز رسمی برکسیت را به دست آورد.

ابهاماتی که بر روابط آتی انگلیس با اتحادیه اروپا سنگینی می کند از همین حالا  بسیاری از شرکت‌ها را به فکر خروج از این کشور انداخته است. برخی از شرکت‌های بزرگ فعال در انگلیس از جمله شرکت های هواپیمایی ایزیجت و آی ای جی که شرکت مادر بریتیش ایرویز محسوب می شود و همچنین شبکه بنگاه‌های غیرمنقول فاکستونز در لندن از پیامدهای منفی برکسیت بر عملکرد خود خبر داده و درباره تداوم این وضعیت هشدار داده اند.

دولت انگلیس نیز که نگران پیامدهای خروج از اتحادیه اروپا بر اقتصاد این کشور است، قصد دارد با اتخاذ برخی تدابیر تشویق کننده از جمله کاهش مالیات، شرکت‌ها به ادامه فعالیت در انگلیس ترغیب کند. سران اتحادیه اروپا از سال گذشته تهدید کرده اند که اگر انگلیس پس از خروج از این اتحادیه اصل آزادی تردد افراد را زیر سوال ببرد، دسترسی ترجیحی خود را به بازار واحد اروپا از دست خواهد داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار