برکسیت حمایت از استقلال اسکاتلند را افزایش داده است

نظرسنجی‌ها حاکی از حمایت 49 درصدی از استقلال اسکاتلند است.

برکسیت حمایت از استقلال اسکاتلند را افزایش داد به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، انتشار نتایج نظرسنجی «هرالد اسکاتلند» در روز چهارشنبه نشان داد حمایت از استقلال اسکاتلند پس از اینکه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس ماه گذشته خواستار جدایی کامل کشورش از اتحادیه اروپا شد، افزایش یافته است.

براساس این نظرسنجی در حال حاضر 49 درصد اسکاتلندی‌ها از استقلال کشورشان حمایت می‌کنند. درصد حمایت از استقلال اسکاتلند نسبت به نظرسنجی پیشین 3 درصد افزایش یافته است. این در حالیست که 51 درصد اسکاتلندی‌ها با استقلال این کشور مخالفند.

از طرفی هنوز 56 درصد افراد با برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفند.

در سال 2014، 55 درصد اسکاتلندی‌ها به ادامه اتحاد با انگلیس رأی دادند. اما همه‌پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در سال گذشته جو را تغییر داد.

اکثریت اسکاتلندی‌ها از عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند. حزب ملی اسکاتلند (بزرگترین حزب در پارلمان این کشور) نیز اعلام کرد اگر دیدگاه آن در مورد برکسیت رد شود باید یک همه‌پرسی دیگر برای استقلال اسکاتلند برگزار شود.

اسکاتلند جمعیتی برابر با 5.3 میلیون نفر دارد که اندکی بیشتر از 8 درصد کل جمعیت انگلیس را تشکیل می‌دهد. این کشور تا قبل از پیمان پیوند انگلیس و اسکاتلند مستقل بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار