اردبیل؛

صادرات 500 هزار دلار صنایع دستی اردبیل به کشورهای همسایه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال انواع صنایع دستی این استان به ارزش 500 هزار دلار به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛علیرضا دباغ عبداللهی افزود: بیشترین اقلام صادرات صنایع دستی استان جاجیم خلخال ، ورنی مغان و گلیم عنبران نمین است.

وی گفت: پیشتر صنایع دستی بواسطه قطع ارتباط با بازارهای جهانی با مشکلات عدیده ای مواجه بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به خاطر فراهم شدن بستر تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای خارجی شاهد عرضه تولیدات صنایع دستی در بازارهای جهانی هستیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان افزود: صنایع دستی استان اردبیل در سال های اخیر در زمینه صادرات جزو استان های پیشرو و فعال بوده و در طول این دولت به ارزش سه میلیون دلار صادرات صنایع دستی استان به کشورهای خارجی صورت گرفته که نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری نشان می دهد.

عبداللهی از درجه بندی صنایع دستی استان اردبیل خبرداد و گفت: برای اولین بار توسط کارشناسان که استاندارد بین المللی برای صنایع دستی صادر می کنند درجه بندی کارگاه های تولیدی صنایع دستی در استان شروع شده و تا پایان سال با مراجعه به کارگاه ها درجه بندی آنها را انجام می دهند.

وی با اشاره به دریافت سه نشان ملی جغرافیایی صنایع دستی استان اردبیل افزود: تا پایان سال جاری اولین نشان ملی اعتماد فروشگاه صنایع دستی در این استان برای یک فروشگاه تخصصی صادر می شود تا صنایع دستی بومی در آن عرضه شود .
عبداللهی در خصوص آموزش قلم زنی روی فلز در استان افزود: برای اولین بار آموزش قلم زنی روی فلز در این استان آغاز شده و در اوایل سال آینده هم نمایشگاه قلم زنی روی فلز در اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی استان اردبیل با اشاره به حمایت دولت از فعالان صنایع دستی استان افزود: این استان جزو استان هایی است که از بیشترین سهم تسهیلات کم بهره برخوردار شده بطوری که در سال جاری 31 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به فعالان این رشته توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.