سردار منتظر المهدی در نشست خبری؛

افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر طی 10 ماهه سال 95

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در ده ماهه سال 95 افزایش موادمخدر افزایش 15 درصدی داشته است

افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر طی ده ماهه سال 95

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن اشاره به نظرسنجی انجام شده توسط سازمان بسیج کشور اظهار داشت: طبق این نظرسنجی که با حجم نمونه 200 هزار نفر برگزار شد، پلیس در بین 20 دستگاهی که مردم به آن رأی دادند در رتبه 4 قرار گرفت، این در حالی است که نمره پلیس در سال‌های گذشته 14 از 20 بود و امسال به 17 رسید، این روند در سایه تلاش همکاران ما و همکاری و مردم و اصحاب رسانه صورت گرفت.

وی ادامه داد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را داشته‌ایم، به تازگی 37 کیلوگرم شیشه در کارگاهی در جنوب تهران کشف شد که مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می‌شود. شیشه در میان قاچاقچیان کیلویی 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد، هر معتاد برای یک بار مصرف نیاز به یک سوت مصرف دارد. در واقع هر سوت 37 کیلوگرم می‌شود، 37 هزار سوت که می‌تواند 370 هزار جوان ما را معتاد کند. منابع ما به ما خبر داده‌اند که امروز در آرایشگاه‌های زنانه و برخی از باشگاه‌های پرورش اندام برای افراد قرص‌های حاوی شیشه تجویز می‌کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: اخیراً در مرز‌های غربی کشور یک قاچاقچی دستگیر شد که 50 ملک به مبلغ 170 میلیارد تومان در تهران دارد و مقدار زیادی کوکائین از این فرد کشف شده است.

منتظر المهدی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت اسناد خودرو تصریح کرد: هیچ تغییری در قوانین ثبت سند خودرو ایجاد نشده و هر تغییری در این باره مستلزم تصویب نمایندگان مجلس است. شرط لازم برای ثبت سند خودرو مراجعه به مراکز مربوطه برای ثبت صلاحیت خودرو و اسناد خودرو است، سند سبز رنگی که برای خودروها صادر می‌شود کاملاً قانونی است و توصیه من به کانون سردفتران این است که با روایت‌های مختلف جامعه را دچار بحران نکنند.

وی ادامه داد: آنچه قانون مشخص می کند، باید اجرا شود. بر اساس تصمیم‌گیری کمیسیون تلفیق مقرر شد اخذ مالیات اتومبیل‌ها نیز توسط پلیس صورت گیرد تا کار مردم راحت‌تر شود.

وی با اشاره به فیلم پخش‌شده در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یک کوله‌بر توسط مأموران مرزبانی نیروی انتظامی گفت: پلیس با آن مأمورین برخورد انتظامی و قانونی را انجام داد اما اصل موضوع این است که تعدادی از بومیان منطقه که غیرقانونی از مرز خارج شده بودند، می‌خواستند به طور غیرقانونی و با سنگ‌تراشی و فحاشی وارد کشور شوند که یکی از آن‌ها به دام پلیس افتاد. امنیت خود به خود به وجود نمی‌آید، وظیفه مرزبانان جلوگیری از هر گونه نفوذ غیرقانونی به کشور است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به مرز‌های کشور ادامه داد: ما حدود 8 هزار و 885 مرز داریم که فقط حدود 200 کیلومتر آن توسط دستگاه‌های دیگر صیانت می‌شود، ما نباید جسارت مرزبانان را از آنان بگیریم.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به آخرین وضعیت کوله‌بران ادامه داد: با تصریح امنیت ملی در پایانه‌های مرزی، بازارچه‌های مرزی ایجاد شده است و معابر رسمی برای رفت و آمد تعریف شده که می‌تواند حدود 55 کالا را از مرز‌ها جابه‌جا کند. تردد هر شخص با هر نامی از مبادی غیررسمی، غیرمجاز است و پلیس با آن برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: در آخرین اقدام پلیس فتا، 5 هزار جاعل دستگیر شده‌اند که بیش از 81 درصد جرایم آنان کلاهبرداری مالی بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به آخرین وضعیت صدرالسادات گفت: وی 7 سال بیشتر از 30 سال خدمت کرد و با افتخار بازنشسته شد و سردار کریمی به عنوان جانشین نظام وظیفه، کار خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار