در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزیر صنعت اظهاراتش را در مورد خروج صنایع پتروشیمی از بورس رد کرد

وزیر صنعت و معدن گفت: این خواسته‌ بنده و از جمله بسیاری از واحدهای صنعتی است که صنایع پتروشیمی وارد بورس شوند.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبری مبنی بر پافشاری‌ وی برای خروج صنایع پتروشیمی از بورس کالا، ضمن رد این موضوع گفت: خواسته‌ بنده و بسیاری از واحدهای صنعتی است که  صنایع پتروشیمی وارد بورس شوند.

وی افزود: برخی واحدهای صنعتی برای کشف قیمت و عرضه کالاهای خود و مابقی واحدهای صنعتی که مصرف مستمری به عنوان ماده اولیه دارند برای اطمینان از اینکه این مواد را برای متقاضیان خود و بازارهای صادراتی داشته باشند همواره به دنبال بستن قراردادهای مدت دار یک ساله و دوساله هستند.

وزیر صنعت و معدن گفت: وقتی برخی از واحدهای تولیدی وارد بورس می‌شوند، امکان دارد یک ماه برنده شده و ماه دیگر برنده نشوند؛ همین مسئله می‌تواند در برنامه‌ریزی تولید صنایع پتروشیمی اثر سوئی بگذارد.

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس جمهور روحانی که در تاریخ 18 آذر ماه 95 با عنوان «مشکلات عرضه انحصاری محصولات پتروشیمی در بورس» ارسال کرده، ضمن تکرار بهانه‌های قبلی خود بر سر لزوم خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا خواستار اصلاح مصوبه ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها مبنی بر لزوم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار