به میزبانی ایران صورت می گیرد؛

مجد آرا: 11 کشور در همایش بین‌المللی ورزش همگانی حضور خواهند داشت

رئیس فدراسیون ورزش همگانی عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بین المللی ورزش همگانی با حضور یازده کشور جهان در ایران خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، به گفته مجد آرا همایش بین‌المللی ورزش همگانی  طی روزهای سی‌ام بهمن و اول اسفند ماه در مرکز همایش غدیر در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می‌شود؛ بررسی دستاوردهای گذشته و برنامه‌های آینده ورزش همگانی  کشورهای جهان در هزاره سوم از اهداف این همایش است که برای حضور در آن، میهمانانی از دیگر کشورهای جهان نیز به ایران سفر می‌کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی  عصر امروز (دوشنبه) که در نشست خبری ویزه این همایش سخن می گفت، اظهارداشت: برای برگزاری این همایش، مقالات داخلی و خارجی زیادی ارائه شده است، ۲۲ میهمان خارجی از کشورهای مختلف داریم و از جمله رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی ؛ همچنین دبیرکل آسیایی و اروپایی این رشته نیز برای حضور در این همایش به ایران سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تمام ارگان‌های مرتبط با ورزش همگانی در ایران برای این همایش دو روزه، مقاله سفارش داده شده است، خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری همایش، تمام کشورهای شرکت‌کننده توسط نمایندگان خود مقالاتشان را ارائه می‌کنند ضمن اینکه همزمان ۶ کارگاه جانبی برگزار شده و ۶۰۰ نفر در آن حضور خواهند داشت. همچنین از فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای هم در این همایش نماینده خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه بعد از اتمام همایش، شرکت‌کنندگان بازدیدی از شیراز خواهند داشت، گفت: در این بازدید شرکت‌کنندگان از تخت‌جمشید، حافظ و سعدی دیدن می‌کنند. در تهران نیز آنها از استادیوم آزادی، برج میلاد و پل طبیعت بازدید خواهند داشت. دیگر اینکه به تمام شرکت‌کنندگان در این همایش مدرک دوامضایی اهدا می‌شود.

مجدآرا با بیان اینکه در حاشیه همایش‌ بین‌المللی ورزش‌های همگانی، نمایشگاه‌های مختلفی داریم، تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها انجمن‌های مختلفی حضور خواهند داشت و همزمان مسابقه عکاسی و نقاشی نیز برگزار می‌کنیم؛ ضمن اینکه باید بگویم برای اولین بار موزیک محلی به جای موزیک غربی در رشته ایروبیک جایگزین شده و آن را در این همایش ارائه می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایران جزو کشورهای پیش‌رو در ورزش‌های همگانی است، گفت: بیشترین هزینه برگزاری همایش بین‌المللی توسط اسپانسرها تأمین شده است؛ این همایش قطعاً اولین همایشی است که در سطح دنیا انجام می‌شود. ما طی هفت سال گذشته آمار ورزش همگانی  را از ۱۰ به ۲۱ درصد رسانده‌ایم و در برنامه داریم که تا سال ۱۴۰۴ با توسعه بیشتر ورزش همگانی، ایران را به ایران ی‌ شاد تبدیل کنیم.

در ادامه نشست خبری همایش بین‌المللی ورزش همگانی، میترا روحی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش همگانی گفت: موضوع برگزاری این همایش دو سال پیش در هیأت رئیسه مطرح و تصویب شد. برای برگزاری این همایش، حمایت مؤثر فدراسیون آسیایی و جهانی ورزش همگانی را داشتیم. این دو نهاد طی این مدت به شکل مؤثری به ما کمک کردند.

وی تصریح کرد: تعداد کشورهای شرکت‌کننده و اینکه دبیرکل آسیایی و اروپایی ورزش همگانی نیز برای حضور در همایش به ایران سفر می‌کند، نشان می‌دهد که این برنامه فراگیر است.

به گفته این مقام مسئول، کره جنوبی، استرالیا، آلمان، فنلاند، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که در همایش بین‌المللی ورزش همگانی ایران نماینده خواهند داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار