نکوداشت سالروز تأسیس کانون ادبی کلمه با حضور شاعران و نویسندگان مطرح مهاجر

نکوداشت پانزدهمین سالروز تأسیس کانون ادبی کلمه به پاس 25 سال فعالیت ادبی در حوزه مهاجرت افغانستانی‌های مقیم قم در حوزه هنری این استان می‌شود.

نکوداشت سالروز تأسیس کانون ادبی کلمه با حضور شاعران و نویسندگان مطرح مهاجربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نکوداشت پانزده سالگی کانون ادبی کلمه پنجشنبه 28 بهمن ماه به پاس 25 سال فعالیت ادبیات مهاجرت افغانستانی‌های مقیم قم در حوزه هنری این استان برگزار خواهد شد.

 بر اساس این گزارش محمد محمدی‌شايگان مدیر روابط عمومی کانون ادبی کلمه با اشاره به پیشینه فعالیت ادبیات مهاجرت در این استان گفت: ادبیات مهاجرت در استان قم از دهه هفتاد و با ادبیات مقاومت فعالیت جدی خود را آغاز کرد و با چاپ بیش از 49 مجموعه شعر شاعران مهاجر در این استان خوشحالم بگویم که قم در حال حاضر در کنار استان‌های تهران، مشهد و اصفهان یکی چهار قطب فعال در زمینه ادبیات مهاجرت شناخته می شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر ادبیات داستانی مهاجرت نیز در این استان رونق و رنگ و بویی خاص به ادبیات مهاجرت بخشیده است به گونه‌ای که در سه سال اخیر در کانون ادبی کلمه به عنوان تنها انجمن داستانی مهاجرت در این استان بیش از 100 داستان به خوانش و نقد در آمده است.

مدیر روابط عمومی کانون ادبی کلمه خاطرنشان کرد: هیات مدیره کانون ادبی کلمه در نظر دارد به پاس و قدردانی از این فعالیت ها و زحماتی که پیشکسوتان این امر در 15 سال گذشته متحمل شده اند محفلی را تحت عنوان جشن کلمات در محل حوزه هنری این استان برگزار کند.

گفتنی است در این مراسم دبیر یازدهمین جشنواره شعر فجر استاد محمد کاظم کاظمی و دیگر چهره‌های چون استاد ابوطالب مظفری، زهرا حسين‌زاده، صادق دهقان و محسن سعیدی سخنرانی خواهند داشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار