اهدای مدال عالی سید جمال الدین افغان به خانواده‌های دیپلمات‌های اماراتی

اشرف غنی پس از سفر رسمی به امارات متحده عربی، شب گذشته به پایتخت بازگشت.

اهدای مدال عالی سید جمال الدین افغان به خانواده های دیپلماتهای اماراتیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل ازخبرنامه  ارگ ریاست جمهوری؛  رئیس جمهور غنی در جریان سفرش به امارات، با شیخ‌ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات متحدۀ عربی، در قصر مُشرِف شهر ابوظبی دیدار کرد.

مقامات هر دو کشور؛ ضمن بحث روی مسایل امنیتی، در خصوص نتایج اولیۀ تحقیقات حادثۀ اخیر ولایت قندهار نیز صحبت کردند.

هر دو طرف، پیرامون مبارزۀ مشترک با پدیدۀ شوم تروریزم که ثبات منطقه و منافع مشترک مردمان دو کشور را تهدید می‌کند، بحث و گفتگو نمودند و بر گسترش همکاری‌ ها درعرصه‌ های گوناگون میان افغانستان و امارات متحدۀ عربی تأکید ورزیدند.

اشرف غنی یک بار دیگر مراتب تسلیت و همدردی‌ اش را به‌خاطر شهادت دیپلمات‌ های آن کشور در ولایت قندهار، به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، به دولت و مردم امارات متحدۀ عربی ابراز داشت.

خبرنامه افزوده است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی، به گونۀ جداگانه با خانواده‌های دیپلمات‌ های آن کشور که چندی‌ پیش در اثر حادثۀ تروریستی در ولایت قندهار کشته شده بودند، نیز دیدار کرد.

وی ضمن اظهار تسلیت و همدردی با آن‌ها، مدال‌ های عالی دولتی سید جمال‌ الدین افغان را به این خانواده‌ها تفویض کرد.

خانواده‌ های دیپلمات‌ های امارات متحدۀ عربی، از رئیس‌جمهور غنی به‌ خاطر سفر به آن کشور و ابراز همدردی با آن‌ ها سپاس‌ گزاری کردند.

شفقنا نوشت: رئیس جمهور در حالی‌که از سوی برخی مقامات افغان و امارات متحدۀ عربی  مشایعت می‌گردید، به پای منار یادبود شهدای آن کشور رفت و به خاطر ارج‌ گذاری به مقام شهدا اکلیل گل گذاشت.

انتهای پیام /

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.