زنجان؛

ضرورت اصلاح نظام بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی فعلی

اصلاح نظام بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی فعلی و تلاش برای انتقال حلقه بازاریابی از مرحله آخر به مرحله اول فرآیند تولید از رویکردهای اساسی بخش کشاورزی استان زنجان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: در سال جاری اقدامات مختلفی در حوزه تنظیم بازار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفته که خرید تضمینی بیش از 352 هزار تن گندم، 5 هزار تن جو و 234 تن کلزا به ارزش حدود 5/4 تریلیون ریال و پرداخت صددرصد بهای آن با مباشرت شرکت های غله، پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی از جمله آن ها به شمار می رود.
حسین جعفری هدف گذاری و پیگیری ویژه برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز استان و صادرات بالغ بر 35 هزار و 427 تن تا پایان دی ماه، تامین، تخصیص و پرداخت صددرصد جایزه صادراتی سیب زمینی در وجه تجار و صادر کنندگان محصول و پیگیری تشکیل شرکت ها و تشکل های تخصصی صادرات محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی برشمرد .
 وی افزود: امسال همچنین با هدف حمایت از تولید کنندگان برای کنترل نوسانات بازار اقدام به خرید تضمینی مرغ و خرید حمایتی گوجه فرنگی شده است.
وی با اشاره به تامین و توزیع اقلام پر مصرف از جمله برنج، شکر و گوشت قرمز در مناسبت های مختلف سال همچون ماه‌ مبارک رمضان و ایام محرم و در نمایشگاه فروش بهاره و همچنین تامین و ذخیره سازی میوه ایام پایانی سال با هدف کنترل قیمت و حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تصریح کرد: با هدف توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی تشکیل میز صادراتی محصولات کشاورزی با حضور رایزنان بازرگانی کشورهای روسیه و عراق و فعالان تجاری استان از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته به شمار می رود.
جعفری تنظیم بازار و پایش مستمر قیمت ها و نوسانات بازار و اتخاذ راهکارهای کنترلی، نظارتی و اجرایی با هدف کاهش نوسانات و هیجانات قیمتی با هدف حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، پیگیری ایجاد زیر ساخت های مناسب برای بازار محصولات کشاورزی شامل پایانه صادراتی، میادین عرضه عمده و خرده محصولات کشاورزی و تامین نهاده های دامی مورد نیاز استان را از دیگر اقدامات انجام گرفته  برشمرد.  
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، خاطرنشان کرد: «بازاریابی» از مباحث بسیار مهم در بخش کشاورزی محسوب می شود و لذا با هدف اصلاح نظام بازرگانی و بازاریابی محصولات کشاورزی فعلی و تلاش برای انتقال حلقه بازاریابی از مرحله آخر به مرحله اول فرآیند تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی و بازاریابی قبل از کشت و تولید بر اساس نیاز، برنامه‌ریزی ها و پیگیری های لازم انجام گرفته و در این راستا آموزش های لازم به کارکنان، تولید کنندگان و تجار ارایه شده است.
 
انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.