اردبیل؛

دولت بدنبال نهادینه کردن حقوق شهروندی در کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید با اجرای منشور حقوق شهروندی بدنبال نهادینه کردن حقوق شهروندی در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، ناصر نصیری در جلسه کارگروه حقوق شهروندی: دولت تدبیر و امید با اجرای منشور حقوق شهروندی بدنبال نهادینه کردن حقوق شهروندی در کشور و تحقق مطالبات و خواسته های قانونی مردم است.

وی افزود: گام اول برای اجرای حقوق شهروندی اطلاع رسانی،آگاه سازی و آشنا کردن مردم از حقوق شهروندی است که باید دستگاه های اجرایی و متولیان فرهنگی بستر لازم را برای تنویر افکار عمومی در ارتباط با آن فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: اجرای منشور حقوق شهروندی بحث جدیدی نیست بلکه در قانون اساسی هم به صراحت آمده است اما اجرای آن توسط رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفته و همه دستگاه های اجرایی موظف به اجرای برنامه های مربوط به آن می باشند.

وی هدف از اجرای این منشور آشنا کردن مردم با حقوق خود و چگونگی مطالبه این حقوق از جانب مسئولان دستگاه های اجرایی ،سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

نصیری بیان کرد: آموزش برای تحقق حقوق شهروندی ضروری است و برای آموزش باید دستگاه های اجرایی هماهنگی لازم را داشته باشند تا ضمن تبادل نظر در این ارتباط شاهد تحقق بخشی از اهداف مورد نظر باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا هستیم رعایت حقوق شهروندی لازم است تا هم حقوق کاندیداها و هم حقوق مردم در این ارتباط مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار