اصفهان؛

مشکل فعلی صنعت فولاد پراکندگی واحدهای کوچک است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:به دلیل پراکندگی واحدهای خرد، هزینه تولید افزایش یافته و همچنین هزینه بالای حمل‌ و نقل باعث شده این واحدها از توجیه اقتصادی خارج شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهرام سبحانی  امروز در همایش «وفاق و همدلی، نوش داروی بن بست کنونی» با تأکید بر پیشرانی صنایع معدنی و معدن در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر به دنبال تحقق اقتصادی مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار هستیم باید به سمت تقویت معدن و صنایع معدنی حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: این بخش از صنعت، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی به همراه دارد و اشتغال غیرمستقیم آن 20 برابر اشتغال مستقیم آن است.

مدیرعامل فولاد مبارکه بر لزوم نظارت بخش حاکمیتی در کنار همراهی بخش خصوصی در تقویت صنایع معدنی تأکید کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذار مسیر هموار می‌خواهد و بخش حاکمیتی باید در این مسأله نقش خود را ایفا کند.

سبحانی مشکل فعلی صنعت فولاد را پراکندگی واحدهای کوچک دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل پراکندگی واحدهای خرد، هزینه تولید افزایش یافته و همچنین هزینه بالای حمل‌ و نقل باعث شده این واحدها از توجیه اقتصادی خارج شوند.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، تحقق افق چشم انداز تولید 55 میلیون تن فولاد، با گسترش واحدهای کوچک امکان‌پذیر نیست و دولت باید برای ادغام آن‌ها و افزایش صرفه به مقیاس آن‌ها برنامه‌ریزی جامعی ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم تحقق مدیریت سرمایه‌گذاری در ابعاد کلان اظهار داشت: واحدهای کوچک فولادی، اتلاف منابع به همراه دارند و با مدیریت سرمایه‌گذاری باید این مشکلات را در بُعد کلان صنعت فولاد رفع کرد.

سبحانی در ادامه تصریح کرد: حمایت سال گذشته از صنعت فولاد حمایت مناسبی بود و اعمال تعرفه توانسته صنعت فولاد را سر پا نگه دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در خاتمه اظهار داشت: با آمار فعلی، هدف تولید 55 میلیون تنی دور از دسترس نیست اما به شرطی که زنجیره تولید به درستی و به تناسب پیشرفت کند تا صنعت فولاد، به عنوان بخش پیشران اقتصاد مقاومتی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
کاش یک نفر این جمله را در خصوص زمین های کشاورزی اکثر روستاییان میگفت.: مشکل بزرگ زمین های دهقان ها پراکندگی انها است