اصفهان؛

«گوهر آرامش» هدیه دارالمومنین کاشان به زوج‌ها

شهر عروس باغ‌های ایرانی «گوهر آرامش» را به زوج‌ها می‌بخشد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی کاشان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: ویژه برنامه «گوهر آرامش» با حضور حجت‌الاسلام قرائتی از ساعت 18 شامگاه چهارشنبه 27 بهمن در تالار آزادی دانشگاه کاشان ویژه زوج‌های جوان برگزارمی شود.

مجتبی رضازاده،افزود:سخنرانی رییس ستاد اقامه نماز کشور در این ویژه برنامه با محوریت «نقش نماز در سلامت خانواده» و تبیین آثار نماز در زندگی مشترک، برکات این فریضه در تربیت فرزندان و شیوه های صحیح نماز اول وقت در میان اعضای خانواده با استفاده از آیات کلام وحی و روایت ائمه اطهار(علیهم السلام)،اجرای گروه تواشیح نورالزهرا(س) تهران و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این نشست است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های مختلف سازمان در حوزه سبک زندگی اسلامی-ایرانی تصریح کرد: این ویژه برنامه نیز در ادامه فعالیت‌های سازمان در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی در نظرگرفته شده که نگاهی خاص و مبتنی بر آگاهی را به فریضه نماز معطوف کرده است.

به‌گفته‌وی، ویژه برنامه «گوهر آرامش» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری ستاد اقامه نماز این شهرستان، با هدف نهادینه کردن فرهنگ نماز و آگاهی خانواده ها از دستاوردها و برکات این فریضه عبادی در تحکیم بنیان خانواده برگزار می شود.

مشاور شهردار کاشان، در ادامه با اشاره به برگزاری همایش آموزش پیش از ازدواج همزمان با روز سه‌شنبه 26 بهمن ماه گفت:این همایش از ساعت 18:30با شعار «انتخاب عاقلانه، زندگی عاشقانه» در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی برگزار می‌شود.

رضازاده، شرکت عموم را در این همایش آزاد و رایگان عنوان‌کرد و گفت:
 آموزش و آگاه‌سازی پیش از ازدواج، تبیین شیوه‌های صحیح شناخت ویژگی‌ها برای این آغاز یک زندگی مشترک و تصحیح برخی تصورات نادرست در ذهن جوانان نسبت به این امر مقدس هدف از برگزاری این همایش است.

وی، حضور کارشناسان عرصه مشاوره و روانشناسی بالینی و جلسه پرسش و پاسخ با شرکت‌کنندگان در رفع ابهامات آنها از فرآیند پیش از ازدواج با مدرسان را در این همایش خاطرنشان‌کرد.

رضازاده، همچنین از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی با حضور کارشناس مسائل خانواده ویژه بانوان خبرداد و  گفت: این کارگاه نیز با بررسی انگیزه‌های مثبت و منفی ازدواج در پایگاه بسیج اسماء طاهرآباد برگزارشد.
وی، استقبال پرشور بانوان طاهرآباد از برگزاری این کارگاه را یادآورشد و گفت: نهادینه‌کردن و تبیین روش‌های مناسب زندگی با سر فصل‌های خودآگاهی، ارتباط مؤثر و روابط بین فردی از جمله اهداف برگزاری کارگاه بود.
به‌گفته‌وی،معیارهای انتخاب همسر، روش‌های جذب همسر دلخواه،روش‌های شناخت طرف مقابل، باید ونبایدهای دوران عقد، چرا ازدواج، انگیزه‌های مثبت و منفی ازدواج، سن ازدواج و فاصله سنی، خواستگاری و دوستی‌های قبل از ازدواج، مدیریت جلسات آشنایی، خواستگاری و تعیین مهریه از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه‌های آموزشی است که چهارشنبه‌های هر هفته ویژه بانوان در طاهرآباد برگزار می‌شود. 
رضازاده، اظهارداشت: برگزاری مسابقات و اهدای بسته‌های فرهنگی نیز از جمله برنامه‌های جانبی کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در طاهرآباد است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.