اردبیل؛

اجرای طرح واکسیناسیون نوزادان اردبیلی در برابر بیماریهای واگیردار

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل گفت: با توسعه طرح‌های واکسیناسیون در وضعیت فعلی تمامی نوزادان متولد شده تحت پوشش واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های واگیر هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ صادق حضرتی افزود: قبل از انقلاب کمتر از ۳۰ درصد از نوزادان تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گرفتند و در وضعیت فعلی این رقم به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی افزود: این اقدام موجب شده رقم ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله فلج اطفال، مالاریا، کزاز نوزادی و وبا کاهش یابد بطوریکه سال گذشته موردی از ابتلا مشاهده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان در خصوص مراقبت‌های بهداشتی مادران و نوزادان گفت: مرگ کودکان زیر پنج سال که در قبل از انقلاب ۹۱ در هر هزار تولد محاسبه شده در وضعیت فعلی به ۱۵.۶ در هر هزار تولد زنده رسیده است.

حضرتی افزود: با ارتقا شاخص‌های بهداشتی مرگ کودکان زیر یک سال نیز که ۱۰۰ در هزار تولد زنده در قبل از انقلاب محاسبه شده بود، به ۱۳.۸ در هزار تولد زنده کاهش یافته است.

وی همچنین به بهبود شاخصه‌های بهداشت مادران اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب مرگ مادر ۲۴۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار تولد به ثبت رسیده بود اما بعد از انقلاب به ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت استان تأکید کرد: سال گذشته موردی از مرگ مادران گزارش نشده و امسال نیز فقط دو مورد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.