اصفهان؛

ایران و فرانسه احترام خاصی برای تاریخ خود قائل هستند

سفیر فرانسه در ایران گفت: دو کشور ایران و فرانسه احترام خاصی برای گذشته، تاریخ و هویت هایی که بهم پیوند می خورد قائل بوده و نگاه به آینده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرانسوا سنسو دیشب در آئین اختتامیه یک هفته فرانسوی در کاشان در هتل سرای عامری ها اظهار داشت: فرهنگ متاثر از گذشته است ولی به آینده نگاه دارد که ملاقات خالقین و هنرمندان در این زمینه بسیار مهم است.

وی بیان کرد: شرکت بیش از 80 هنرمند کاشانی همراه تعدادی فرانسوی در این کارگاه ها بازتاب بسیار مثبتی برای دو کشور دارد که امیدواریم تبادل این فرهنگ ها ادامه داشته باشد.

وی گفت: بسیار خرسندم که در این مراسم باشکوه در کاشان شرکت کردم، شهری تاریخی و زیبا که چترهای خود را برای این رویداد باز کرده است.
سفیر فرانسه در ایران تصریح کرد: کاشان به خاطر بزرگمردانی چون سهراب سپهری، غیاث الدین جمشید کاشانی و کمال الملک شهرتی جهانی پیدا کرده است.

وی سرای عامری ها را مکانی بسیار پرشکوه برشمرد و گفت: این خانه قدیمی بسیار عالی بازسازی شده است و به محل پذیرایی از گردشگران و تلاقی فرهنگ ها تبدیل شده است.

کارگاه های آموزشی یک هفته فرانسوی در کاشان که شامل عکاسی، آشپزی فرانسوی، چیدمان و تئاتر بود با حضور هنرمندان فرانسوی و کاشانی در هتل سرای عامری های کاشان برگزار شد.

خانه عامری‌ ها واقع در خیابان علوی کاشان در دوره زندیه احداث و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری فرد توسعه یافته ‌است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار