اردبیل؛

ضرورت استفاده از زنجیرچرخ در محور خلخال-اسالم

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید تردد در محور خلخال به اسالم فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر بوده و در غیر این صورت به خودروها اجازه تردد داده نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ سرهنگ سید حجت فتاحی افزود: در حال‌حاضر بارش خفیف برف در تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل جریان دارد که تردد خودروها در محور خلخال به اسالم و گردنه صائین فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر بوده و به خودروهایی که فاقد زنجیرچرخ هستند اجازه تردد در این محورها داده نمی‌شود.

وی گفت: امدادرسانی به 50 خودروی گرفتار شده در برف و کولاک محور اسالم-خلخال با تلاش عوامل پلیس راه و راهداری انجام شد که باید کسانی که قصد تردد از محورهای برف‌گیر استان اردبیل را دارند لوازم و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته و در صورت غیرضروری بودن سفر از انجام آن پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: تردد در سایر راههای مواصلاتی استان اردبیل بدون زنجیرچرخ نیز امکان‌پذیر است ولی به دلیل بارش برف و سرمای هوا باعث یخبندان می‌شودو باتوجه به اینکه سطح جاده‌ها لغزنده بوده و رانندگان وسایل نقلیه باید احتیاط کامل از جاده‌های استان تردد کرده و با سرعت مطمئن سفر خود را انجام دهند.

فتاحی تصریح کرد: یکی از مواردی که رانندگان وسایل نقلیه برای تردد از جاده‌های برف‌گیر باید مدنظر داشته باشند لزوم یادگیری و نحوه بستن زنجیرچرخ است چرا که این موضوع باعث می‌شود رانندگان در جاده‌ها به مشکل برخورده و باید عوامل راهداری و پلیس راه برای بستن زنجیرچرخ این افراد اقدام کنند که این خود باعث ایجاد ترافیک و معطلی می‌شود.

وی گفت: پلیس راه استان اردبیل در تمامی محورهای مواصلاتی استان حضوری فعال داشته و نظارت کامل بر نحوه تردد و تجهیزات زمستانی خودروها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.