اردبیل

شهرستان نیر یکی از قطب های فرش دستباف استان است

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: شهرستان نیر یکی از قطب های فرش دستباف استان اردبیل محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مالک اژدر حسنی در مراسم اختتامیه دوره ارتقای مهارت قالیبافی شهرستان نیر افزود: شهرستان نیر یکی از شهرستان های قطب فرش دستباف محسوب می شود.

وی گفت: در استان اردبیل 6 دوره مهارت فرش دستباف برگزارشده که یکی از این دوره ها در شهرستان نیر می باشد و این دوره به منظور آشنایی بافندگان با مواد اولیه فرش و سلیقه بازار فرش که به چه نوع فرشی احتیاج دارند برگزار شد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های مهم فرش دستباف می باشد برای ورود به بازارهای جهانی باید با علم روز فرش دستباف آشنا باشیم.

حسنی در ادامه به تسهیلات قالیبافی و استفاده قالیبافان از آن هم اشاره کرد و افزود: 14 هزار نفر قالیبافی که در استان اردبیل وجود دارد به مرکز کشور جهت استفاده از تسهیلات قالیبافی معرفی شده اند.

در این مراسم عوض پاشازاده رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان نیر هم از تشکیل پرونده 210 نفر قالیباف در شهرستان خبر داد و افزود: برای 210 نفر قالیباف درسطح شهرستان نیر پرونده قالیبافی تشکیل شده که اکنون مشغول فرش بافی در منازل خود می باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.