اشرف‌غنی در کنفرانس مونیخ:

افغانستان در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارد

رئیس جمهور افغانستان گفت: افغانستان با مبارزه علیه 20 گروه تروریستی در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارد.

افغانستان در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته در سخنرانی در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینکه مبارزه علیه تروریزم به تمرکز در سطح جهانی، قاره‌ای، جهان اسلام، منطقه‌ای و ملی نیاز دارد، اظهارداشت: افغانستان کشوری است که در خط مقدم نبرد علیه تروریزم قرار دارد و با ۲۰ گروه تروریستی در حال مبارزه می‌باشد که ایالات متحده امریکا و سازمان ملل متحد آنان را منحیث گروه های تروریستی شناسایی کرده اند.

غنی تاکید کرد: این مبارزه علیه گروه های تروریستی تنها بخاطر آزادی افغانستان نبوده، بلکه برای امنیت جهانی می باشد.

وی گفت: تروریزم از شبکه های اجتماعی، شبکه های تکنولوژیکی و اقتصاد جرمی بخاطر سیاست جرمی در سطح بین المللی استفاده می کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تروریزم سرحد نمی شناسد و هیچ منطقه ای از خطر آن در امان نخواهد ماند.

محمد اشرف غنی گفت: بخاطر مبارزه علیه تروریزم ما به یک اجماع، رویکرد جامع، استعمال قوۀ مشروع، شمولیت اقشار مهم جامعه از جمله زنان و جوانان و به حاشیه کشانیدن کشور های حامی تروریزم نیاز داریم.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد: حملات تروریستی که در کابل، قندهار، هلمند و دیگر نقاط کشور صورت گرفت و همچنان حمله در ایالت سند پاکستان، همگی نمایانگر آنست که تروریزم خوب و بد وجود ندارد.

رئیس جمهور کشور گفت : تروریزم چالش عمده عصر ماست و مبارزه با آن به یک تعهد دراز مدت نیاز دارد.

وی افزود: درک و مبارزه با اشکال مختلف تروریزم که در حال ظهور است، شاید دشوار باشد.

اشرف غنی گفت: تمویل تروریزم از سوی دولت ها از یک طرف و ضعف دولت ها و بخصوص فساد اداری این پدیده را قادر می سازد که فعال باشد و فعالیت های خود را گسترش دهد.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد: ما در مبارزه با تروریزم می توانیم به پیروزی برسیم و باید به پیروزی نایل آئیم.

رئیس جمهور در این سخنرانی گفت: برای مبارزۀ موثر و جلوگیری از رشد تروریزم ضروری است تا آن عده کشورهایی که تروریزم را وسیله ای برای دستیابی به اهداف سیاست دولتی خود قرار داده اند، تجرید شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار