اهواز؛

تاثیرات منفی تعطیلی ها بر روند آموزش دانش آموزان عشایر

بخشی از تقویم آموزشی عشایر، مربوط به کوچ آن ها است و این تعطیلی‌های غیرمترقبه بر اثر گرد وخاک می‌تواند تأثیر منفی بر کیفیت و آموزش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛قنبری، رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان، گفت: فضای مدارس عشایری در حالت عادی نیز غیر قابل تحمل است چه برسد به این که طوفان گرد وخاک رخ دهد، تحمل دانش آموزان عشایری که اغلب در مدارس کانکسی، چادر یا فضای آزاد تحصیل می‌کنند، کمتر است.

حمید قنبری، اظهار کرد: فعالیت‌های جاری آموزش و پرورش در حوزه عشایر از سایر بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان جدا نیست.

 وی افزود: بخشی از تقویم آموزشی عشایر، مربوط به کوچ آن ها است و این تعطیلی‌های غیرمترقبه بر اثر گرد وخاک می‌تواند تأثیر منفی بر کیفیت و آموزش داشته باشد. تنها کاری که می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم آن است که معلمان در روزهای عادی تلاش کنند که این عقب‌ماندگی به‌وجود آمده برای دانش‌آموزان را برطرف کنند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: فرآیند تعلیم و تربیت امری تدریجی است و نمی‌توان همه مطالب را به یک‌باره به دانش‌آموزان درس داد همچنین گردوخاک پدیده‌ای است که با سلامتی انسان ارتباط دارد. نمی‌شود بگوییم با ایثار و فداکاری در هوای آلوده دانش‌آموزان را به مدرسه بکشانیم و به آن‌ها درس دهیم. قطعاً سلامتی و بهداشت دانش‌آموزان مهم‌تر است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.