در پی گاف اخیر ترامپ؛ سفارت سوئد خواستار شفاف‌سازی آمریکا شد

سفارت سوئد خواستار ارائه توضیحات وزارت خارجه آمریکا درخصوص اظهارات ترامپ درباره حملات تروریستی در سوئد شد.

در پی گاف اخیر ترامپ؛ سفارت سوئد خواستار شفاف‌سازی آمریکا شد به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، سفارت سوئد در واشنگتن از وزارت خارجه آمریکا خواسته درباره اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید این کشور، درخصوص حملات تروریستی در سوئد شفاف‌سازی کند. 

ترامپ در سخنرانی روز گذشته در شهر ملبورن ایالت فلوریدا، به حادثه‌ای در سوئد اشاره کرد که اصلاً اتفاق نیفتاده است! وی در این سخنرانی گفت: «ببینید چه اتفاقی در آلمان افتاد. ببینید شب گذشته چه اتفاقی در سوئد افتاد. چه کسی باور می‌کرد؟ تعدادشان هم زیاد بود. ببینید چه اتفاقی در بروکسل افتاد. ببینید هر روز چه اتفاقاتی در جهان می‌افتد.» 

به نظر می‌رسد دلیل گاف جدید ترامپ، تماشای یکی از برنامه‌های فاکس نیوز در شب پیش از این سخنرانی بوده باشد. «تاکر کارلسون»، مجری شبکه فاکس نیوز، جمعه شب با یک مستندساز به نام «اَمی هوروویتز» مصاحبه کرده بود. این مستندساز بخش‌هایی از فیلم جدیدش درخصوص خشونت مهاجران در سوئد را به نمایش گذاشته بود. 

«کارل بیلت»، نخست وزیر اسبق سوئد، نیز در یک پیام توئیتری، به گاف اخیر دونالد ترامپ درباره پناهجویان این کشور، واکنش نشان داد و نوشت: «سوئد؟ حمله تروریستی؟ (ترامپ) چی میزنه؟» 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار