زاهدان،

200 میلیارد تومان اعتبار از سوی مقام معظم رهبری برای مصوبات کمیته ملی جوانان

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی مقام معظم رهبری در خصوص رفع آسیب های اجتماعی به کمیته ملی جوانان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی و اجتماعی استاندار  در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: از این میزان دو میلیارد و 200 میلیون تومان به استان تخصیص یافته است و دستگاههای اجرایی موظفند علاوه بر این مبلغ برای دریافت سهم بیشتری برای استان در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی پیگیری نمایند.
 
راه اندازی دو خانه جوان در زاهدان و چابهار   
 
جمشید نژاد راه اندازی خانه جوان را یکی از اولویت کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها بیان کرد از تامین اعتبار برای راه اندازی دو خانه جوان در زاهدان و چابهار برای سال آتی خبر داد.
 
وی با اشاره به پایان سال بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه های مفصلی در عناوین مختلف در این بخش پیش بینی شده است انتظار می رود دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری کنند.
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ضمن تاکید بر همکار ی بین بخشی در این رابطه ادامه داد: اگر گزارش عملکرد خوبی به مرکز ارائه شود می توان اعتبارات بیشتری برای استان دریافت کنیم.
 
جمشید نژاد با اشاره به اینکه در بحث مشارکت جوانان در تورهای گردشگری با مشکل مواجه هستیم گفت: کمیته مشترکی میان ادارات ورزش و جوانان و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای چگونگی تحقق حضور فعال جوانان در تورهای گردشگری تشکیل شود.
 
وی افزود: فرمانداران زهک و ایرانشهر که براساس شاخص ها عملکرد بهتری در حوزه ساماندهی جوانان داشته اند تشویق می شوند و فرمانداران کم کار تذکر دریافت می کنند.
 
جمشید نژاد با بیان  اینکه ما نمی توانیم ضرورت ها ، علایق و الزامات حال جوانان را با دوران جوانی خودمان یکسان بدانیم، گفت: بهره مندی از پیشنهادات گروه مشاوران جوان استاندار در برآورده کردن انتظارات جوانان حائز اهمیت است.
 
جمشید نژاد در خصوص مصوبه بومی گزینی دانشگاه های استان در ستاد ساماندهی امور جوانان اعلام کرد: ظرفیت دانشگاه ها بیش از متقاضیان هست بنابراین محدودیتی برای پذیرش دانشجو وجود ندارد.
 
وی پذیرش بورسیه از کشورهای همسایه را از برنامه های مهم حوزه آموزش عالی در استان دانست و خاطرنشان ساخت: این موضوع خلاف مصوبه بومی گزینی است و باید از دستور کار جلسه خارج شود.
 
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسات گذشته ستاد اظهار کرد: صدا و سیما با توجه به موقعیت و وضعیت استان لازم  هست که تولید برنامه های با محتوای اشاره به قابلیت ها و نکات مثبت مرزنشینی را مورد توجه قرار داده و در تولید برنامه ها معرفی تصویر مثبت به نمایش گذاشته شود.
 
حسین ثوری افزود: به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری ،آداب و رسوم استان در سال آینده سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نسبت به برگزاری تور های گردشگری هویتی جوانان اقدام کند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به تخصیص 200 میلیون تومان بودجه برای تکمیل ساختمان نیمه کاره جوانان در دهکده المپیک تاکید کرد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار