نیکشهر

برگزاری سمینار فرمانداران استان در نیکشهر

سمینار فرمانداران تابعه استان سیستان وبلوچستان فردا در شهرستان نیکشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: سمینار یکروزه فرمانداران تابعه استان با موضوع بررسی و برآورد آمادگی لازم از حیث امکانات مورد نیاز برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری فردا در شهرستان نیکشهر برگزار می شود.


علی اصغر جمشیدنژاد افزود: در این سمینار مشکلات مربوط به اجرائیات انتخابات ، مباحث مربوط به پشتیبانی و آمادگی هیات های اجرایی برای تعیین شعب و اعضای شعب اخذ رای ،پیش بینی مسائل مرتبط به تدارکات ، نیروی انسانی ، تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: تفاوت این مرحله از انتخابات نسبت به انتخابات دوره های قبل، وجود 2 هیات نظارت ویژه انتخابات است که هیات نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات نظارت ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان است.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 67 هیات اجرایی برای انتخاب شوراهای شهر و روستا و 48 هیات اجرایی نیز برای انتخابات ریاست جمهوری در استان تشکیل شده است که تفاوت آنها در 19 بخشداری مرکزی است زیرا بخشداری ها در انتخابات شوراهای شهر و روستا هیات اجرایی مستقل دارند.

جمشیدنژاد تصریح کرد: این مسئله به نوبه تشکیلات زیادی را به لحاظ تجهیزات ،امکانات و تدارکات نیاز دارد. 

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات در بیش از 3 هزار روستا به ازای هر روستا یک شعبه اخذ رای پیش بینی شده است در حالی که در انتخابات ریاست جمهوری ضرورتا این اقتضا وجود ندارد و این امکان فراهم است که با پیش بینی شعب سیار ، اخذ رای در چند روستا با هم انجام شود. 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اضافه کرد: برآورد نیازهای خودرویی و نیروی انسانی برای این تعداد روستا در انتخابات شوراها نیازمند هم اندیشی و همفکری با اعضای ستاد انتخابات و کسب نظرات ستادهای انتخابات شهرستان ها است. 

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خبر داد: در سه شهر زابل ،ایرانشهر و چابهار کلیه فرایند انتخابات شوراهای شهر و روستا به جزء مرحله شمارش بصورت الکترونیکی انجام می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار