شهردار همدان گفت: حفاظت از محیط زیست می تواند راهی برای توسعه اقتصادی شهرا باشد.

حفاظت از محیط زیست راهی برای توسعه اقتصادی شهرهابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مصطفی رسولی در همایش ملی شهر سبز پایدار با اشاره به اینکه همدان گذرگاه تاریخ، شهری با قدمتی چند هزار ساله، شهر گنج‌ها و گنجنامه‌ها  ونگین‌های فرهنگی و باستانی بسیار است افزود: همدان ظرفیت تمدید تفاهم‌نامه شهر سبز پایدار را دارد .

وی ادامه داد: همدان پنجمین شهر تاریخی، فرهنگی و یکی از کلانشهرهای ایران است، شهری همراه با نقش، نما و نشانه، شور، اندیشه و ایمان و نگارستانی از هنر است.

رسولی اظهار داشت:  مسئولین شهری موظف به تامین آسایش، امنیت و رفاه مردم هستند، و یکی از موضوعات موضوع در این باره توجه به محیط زیست، مقابله با چالش‌های موجود و احترام به طبیعت است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه  حفاظت از محیط زیست می‌تواند در خدمت توسعه اقتصادی شهرها قرار گیرد، بیان کرد:همسو شدن برنامه‌های توسعه شهری با چشم‌اندازهای زیست محیطی مطرح در سطح جهانی و تلاش برای دستیابی به مدیریت شهری و مشارکت پایدار، پایه‌های اساسی این موضوع است.

وی افزود: آغاز برنامه‌های زیست محیطی شهرداری‌ها در سطح کشور به خصوص در شهرهای بزرگتر و برداشتن گام‌های اولیه برای دستیابی به استانداردهای شهر سبز تلاش‌هایی ضروری  در این زمینه است.

رسولی گفت: وجود معیارهایی همچون استفاده از انرژی‌های پاک، حمل و نقل هیبریدی، مدیریت پسماند، معماری و شهرسازی سبز به عنوان معیار شهر سبز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.