مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 224 مدرسه استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، احمد ناصری افزود: در حال‌حاضر اجرای طرح برنامه تعالی مدیریت مدرسه در اردبیل موفقیت‌آمیز بوده است و 224 مدرسه در استان تحت پوشش این طرح قرار دارند و انتظار می‌رود اجرای طرح تعالی مدیریت در استان شتاب گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه با هدف ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود، افزود: تاکنون اجرای این طرح در اردبیل روند مناسبی داشته است و نظارت و ارزیابی‌های کارشناسی در اجرای این طرح وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در اجرای این طرح برنامه منسجم و هدفمند واحدهای ستاد طرح در دوره‌های مختلف تحصیلی مدنظر قرار گرفته است و تاکیدات وزارت آموزش و پرورش بر تقویت مدرسه بوده که در این طرح امکانات و اختیاراتی به مدیران مدرسه ارائه شود تا بتوانند عملکرد خوبی از خود داشته باشند.

ناصری بیان کرد: باید در برنامه‌های تربیتی و آموزش بازنگری شود که این بازنگری در مدارس آغاز و به مدیران مدارس اجازه داده شده که در مدارس خاص حداقل 2 میلیون تومان و در مدارس عادی حداقل یک میلیون تومان از حساب مدرسه برداشت و برای پیشرفت و توسعه مدارس هزینه کنند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مبلغ در مدارس خاص به 5 میلیون تومان و مدارس عادی به 3 میلیون تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جذب مشارکت‌های مردمی در مدارس نیز نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است، افزود: این مشارکت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مالی بوده که هم‌اکنون به یک فرهنگ تبدیل شده است و انتظار داریم با مشارکت مردم در بحث آموزش گام بزرگی در تحول آموزش و پرورش ایجاد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.