مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل از کشف 3هزار اصله چوب آلات قاچاق جنگلی ومعدوم سازی 28 مورد کوره تولید زغال در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، شهامت هدایت گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعیاستان توانستیم ضمن کنترل گلوگاههای قاچاق استان قاچاق چوب آلات که بیشتر از طریق استانهای همجوار وارد استان ما می شود کنترل کنیم.

وی افزود: طرح کنترل پروانه‌های صادره با مدیریت پایدار منابع در استان اردبیل در حال اجراست که در این طرح افرادی که دامدار نیستند و پروانه خود را در اختیار افراد دیگری گذاشته‌اند، پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: 65 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد که حفاظت از آنها به صورت جدی انجام می‌شود و خوشبختانه هر سال شاهد افزایش این جنگل‌ها در استان اردبیل هستیم.

هدایت گفت: اجرای جنگل‌کاری اقتصادی نیز که در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان انجام می‌گیرد،‌ یکی از روش‌هایی است که از قاچاق چوب و نابودی جنگل‌های استان جلوگیری می‌کند.

وی به اجرای پروژه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز اشاره کرد و افزود: هر کدام از استان‌های کشور یک طرح به عنوان پایلوت در قالب این پروژه اجرا می‌کنند که ما در استان اردبیل سه پروژه را به صورت پایلوت انجام می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اجرای این پروژه را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: این پروژه با هدف ایجاد اشتغال، توسعه پایدار منابع طبیعی و افزایش درآمد مردم در حال انجام است.

هدایت در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ایستگاه تولید بذور گیاهان دارویی کشور در اوایل سال آینده با هدف تولید گیاهان دارویی و صادرات آن به استان‌های دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: همکاری که تشکلهای مردم نهاد در طول سال با مجموعه منابع طبیعی استان داشتند، برنامه‌های این هفته کاملاً با همکاری این تشکلها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.