معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد:

سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه تمام

شافعی گفت: بخش خصوصی تاکنون 20 میلیارد تومان در تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه تمام سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه تمامبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شافعی معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور با اشاره به ضرورت تکریم از بزرگان تولید کننده اظهار داشت: سال گذشته از 2 گروه پیمانکاران با بیش از 60 سال سابقه کارو مشاوران با سابقه بالای 50 سال تقدیر به عمل آمد و همچنین در سال جاری علاوه بر آن دو گروه دو حزوه دیگر یعنی صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی و تأمین کنندگان منابع مالی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالانه صادراتی ایران 25 میلیارد دلار است افزود: بر همین اساس باید یک برنامه‌ریزی کلی صورت گیرد تا مشخص شود در سال آینده چقدر از این ظرفیت به فعالیت درمی‌آید.

شافعی از واگذاری 2 هزارو 529 پروژه به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هزار و 815 پروژه به بهره‌برداری رسید و اکنون به بخش خصوصی برای تأمین نگه‌داری و بهر‌ه‌برداری واگذار شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی تاکنون 20 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های نیمه تمام سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: در پایان سال 94 به 290 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به اعتبار نیاز داشتیم و این در حالی است که این رقم در سال جاری به 380 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی 3 هزار شرکت مشاور و 30 هزار شرکت پیمانکار موفق به اخذ مجوز در نظام فنی مهندسی و اجرای طرح پیمانکاری شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار