رویترز اعلام کرد

کاهش ۸ دلاری قیمت طلا با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه مارس

با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه آینده که سبب شد ارزش دلار بالاتر رود، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و به ۲۵. ۱۲۳۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره بانکی امریکا در ماه آینده که سبب شد ارزش دلار بالاتر رود، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت، اما بی ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی در اروپا و آمریکا احتمال دارد که همچنان باز هم باعث افزایش قیمت‌ها شود.

هر اونس طلا ۲۲. ۸ دلار کاهش یافت و ۲۵. ۱۲۳۰ دلار فروخته شد، اما از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ درصد افزایش ارزش داشته است.

پس از اینکه اعضای فدرال رزرو به امکان افزایش نرخ بهره بانکی امریکا در ماه آینده اشاره کردند، ارزش دلار افزایش یافت.

روبین بهار، تحلیلگر شوشیئت جنراله گفت: «با احتمال اینکه سیاست‌های پولی این کشور در ماه مارس تغییراتی داشته باشد، افزایش قیمت طلا متوقف شد.»

تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا می‌تواند در بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان دیده شود، ذخایر گلدتراست از ۳۱ ژانویه بیش از ۵ درصد افزایش یافته است و به ۰۴۴. ۲۷ میلیون اونس رسیده است.

تمرکز تجار در روز سه‌شنبه بر سخنرانی‌های تعدادی از مقامات فدرال رزرو خواهد بود که به دنبال سرنخ‌هایی از زمان‌بندی افزایش نرخ بهره بانکی این کشور هستند.

از طرفی تحلیلگران و تاجران امید دارند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جزئیات کاهش هزینه‌های زیرساختی و مالیاتی را در ۲۸ فوریه به کنگره ارائه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار