در گزارشی با اشاره به اقدامات ترامپ، اردوغان، دوترته؛

عفو بین‌الملل: برخی سیاستمداران، خطری جدی برای جهان هستند/ حقوق بشر به اسم امنیت فرسایش یافته است

سازمان عفو بین‌الملل گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر را ارائه کرد.

عفو بین‌الملل: برخی سیاستمداران، خطر روزافزونی برای جهان هستند/ حقوق بشر به اسم امنیت فرسایش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد: عفو بین‌الملل روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و مقامات دیگر در جهان که از یک گروه از افراد «چهره دیو» می‌سازند، خطر روزافزونی برای جهان محسوب می‌شوند.

سلیل شتی، رئیس‌ عفو بین‌الملل، هنگام ارائه گزارش سال 2016 در پاریس گفت: «سیاست‌های زهرآگین دیوسازی» جهان را «پاره‌پاره‌تر، نابرابرتر و غیرایمن‌تر» می‌کند.

این گزارش گفت «هراس‌افکنی تفرقه‌آمیزانه، تبدیل به نیروی خطرناکی در جهان شده است.»

وی افزود: «هر روز تعداد بیشتری از سیاستمداران که خود را مخالف تشکیلات می‌خوانند، سیاستی را پیگیری می‌کنند که گروه‌های دیگر افراد را آزار می‌دهند و از آنها چهره‌ای غیرانسانی می‌سازند.»

شتی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان به عنوان مقاماتی یاد کرد که از لحن «ما در برابر آنها» استفاده می‌کنند.

عفو بین‌الملل در این گزارش، که وضعیت حقوق بشر را در بیش از 150 کشور بررسی می‌کند، اعلام کرد: سیاست‌های این افراد موجب «عقب راندن حقوق بشر در سطح جهان» و تضعیف پاسخ هماهنگ به وحشی‌گری‌های جمعی شده است.

شتی گفت: «به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر هیچ خط قرمزی وجود ندارد. تقریبا دیگر هیچ کاری نمانده که حیران‌کننده یا غیر قابل دفاع نباشد. در این واقعیت جدید، راحت می‌شود یک آینده خراب متصور شد که در آن وحشی‌گری افسارگسیخته تبدیل به عرف می‌شود.»

وی گفت سال گذشته جهان «دیگر به خاطر بمباران بیمارستان‌ها و مدارس در مناطق درگیری حیرت‌زده نشد.»

 رئیس سازمان عفو بین‌الملل مشابهت میان زمان کنونی و اروپا در دهه 30 قرن گذشته را پذیرفت، اما در عین حال اذعان کرد «نباید تسلیم وضعیت موجود شویم.»

وی از مقامات جهان و مردم خواست در برابر سیاست‌های «دیوسازی» بایستند.

شتی در ادامه اظهاراتش، دستور ممنوعیت صدور روادید در دولت ترامپ را غیرانسانی و غیرقانونی خواند و گفت این اقدام «به زبان ساده، کاری احمقانه است؛ زیرا کاری که انجام می‌دهد موجب می‌شود همه ما و نه فقط مردم آمریکا کمتر ایمن باشیم.»

وی گفت: «یکی از خطرناک‌ترین چیزهایی که در سال 2016 روی داد، برابر نمودن آوارگان با تروریست‌ها بود که تغییر سیستماتیک گفتمان از سوی کسانی است که می‌خواهند این احساس تقریبا بدون ارائه هیچ گونه شواهدی شکل بگیرد.»

رئیس سازمان عفو بین‌الملل گفت این گزارش را به طرزی غیرمعمول در پاریس منتشر کرده است؛ زیرا فرانسه «مهد آزادی است»، اما امروزه شهروندان آن می‌بینند حقوق بشر به اسم امنیت فرسایش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
گزارش خوب و درستی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
بنام خداوندعالمیان

خیلی گزارش خوبی است وچندنفرغغغغغغافل دردنیا،دنیارابه آشوب کشیده اند.
آخرین اخبار