دانشگاه ها باید در عرصه بین المللی وارد شوند

رییس دانشگاه خواجه نصیر گفت: دانشگاه باید در عرصه‌های بین‌المللی وارد شود که از نظر کمیت و کیفیت تولید علم ارتقا پیدا کند که هدف‌گذاری ما در برنامه پنج ساله جاری دانشگاه در این زمینه است.

علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: خوشبختانه دانشگاه خواجه نصیر در بخش هوافضا سرمایه گذاری های زیاد و مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: در این زمینه قراردادهای خوبی تاکنون با صنعت در خصوص پرتاب ماهواره و ماهواره‌برها در دانشگاه خواجه نصیر صورت گرفته است.

رییس دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: این یک دانشگاه تخصصی فنی و مهندسی است که طبعاً مزیت‌ها و نقش‌های آن هم در همین حوزه تعریف می‌شود، از جمله ظرفیت‌های ما مربوط به هرم اعضای هیات علمی است که شامل 50 درصد دانشیار و استاد و بیش از 45 درصد استادیار جوان است و ظرفیتی را از نظر نیروی علمی کارآمد برای ما ایجاد کرده است.

خاکی صدیق افزود: مزیت بعدی ما را می‌توان اعتماد صنعت به دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد که اکنون و پس از حدود سه دهه که از تأسیس دانشگاه خواجه نصیر، انجام صدها پروژه صنعتی موفق در طی این سال‌ها، ظرفیت بسیار خوبی را هم در خود دانشگاه ایجاد کرده و موجب شده که صنایع فعال در حوزه‌های کاری مختلف مرتبط با ما، به دانشگاه اعتماد پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما یک برنامه راهبردی پنج ساله داریم که این اهداف از آن طریق پیگیری می‌شوند. اما در مجموع یکی از اهداف اصلی ما رسیدن دانشگاه به سطح دانشگاه‌های برتر دنیاست و معنای آن این است که دانشگاه باید در عرصه‌های بین‌المللی وارد شود و از نظر کمیت و کیفیت تولید علم ارتقا پیدا کند که هدف‌گذاری ما در برنامه پنج ساله جاری دانشگاه بیشتر در این راستا است.

رییس دانشگاه خواجه نصیر یادآورشد: در کنار این موضوعات تخصصی ما بر مباحث فرهنگی در دانشگاه نیز تأکید ویژه‌ای داریم که به طور مشخص هدف ارتقای کلی اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه را تعقیب می‌کنیم و در این راستا پشتیبانی خوبی از کارگروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه شده که هدف ما این است دانشگاه را از نظر اخلاق حرفه‌ای، شامل اخلاق آموزشی، اخلاق پژوهشی، اخلاق اداری و اخلاق دانشجویی ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار