روش غربالگری سرطان سینه جای کار بسیاری دارد

یک جراح عمومی گفت: خودآزمایی و غربالگری سرطان سینه در ایران جای کار بسیاری دارد که نباید از آن غافل شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهران حبیبی جراح سینه و از محققان کشور آمریکا در دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: سرطان پستان بیماری هزینه برداری‌ است که نیاز به مداخلات درمانی و حمایت‌های متولیان سلامت کشور دارد و بخش غربالگری باید در این عرصه جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: سرطان پستان در ایران از روش‌های شناسایی و درمانی خوبی برخوردار است و امروز راه‌های جدید تشخیصی نظیر ماموگرافی و سایر مداخلات به خوبی به کار گرفته می‌شود که می‌توان گفت از حیث کارهای تحقیقاتی کشور ایران وضعیت خوبی در منطقه دارد.

این جراح عمومی عنوان کرد: در ایران آمار سرطان رو به افزایش است که باید بدانیم روش های جدید تشخیصی منجر به شناسایی هر چه بیشتر و دقیق‌تر سرطان شده است و نمی‌توانیم بگوییم آمار سرطان در ایران پیش رونده است.

حبیبی بیان کرد: روش غربالگری سرطان پستان در ایران جای کار فراوان دارد که نباید از این موضوع غافل شویم و در کشورهای پیشرفته با توجه به درآمد سالانه غربالگری وضعیت مطلوبی دارد که باید سیاست‌گذاران عرصه بهداشت و درمان با مدیریت منابع به این موضوع فکر کنند.

وی گفت: تجهیزات ایران در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته وضعیت مطلوبی دارد اما توزیع تجهیزات در اقصی نقاط کشور از موضوعاتی است که برخی از افراد به آن می‌پردازند که با توجه به گستردگی ایران و شیوع سرطان طبق آمارهای داخلی باید این موضوع با مدیریت قوی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های کشور اجرایی شود.

این جراح عمومی حمایت بیمه‌ای در بحث دارو و تجهیزات را از موارد ارتقای وضعیت درمان بیماران کشور دانست و اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی وزارت بهداشت و نظام سلامت در هر کشور می‌تواند زمینه ساز کیفیت زندگی بیماران سرطانی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار