ارتقاء سلامت جسمی و روانی حاصل مدیریت بهینه نهادهای متولی است

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ارتقاء سلامت جسمی و روانی افراد جامعه حاصل رعایت قوانین وضع شده توسط مجلس و رعایت حقوق شهروندی در جهت تشکیل خانواده سالم و دسترسی به عدالت در سلامت برای آحاد ملت است.

ارتقاء سلامت جسمی و روانی حاصل مدیریت بهینه نهادهای متولی است
مصطفی شیر یزدی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که در یک جامعه سالم و روبه رشد، وجود مدیریت بهینه در جهت تامین منافع ملی و مردمی ضروری است ، اظهار داشت: همیشه برای ارتقاء جامعه سالم احتیاج به آمار و ارقام صحیح درگذشته و پژوهش  و تحقیق برای نیاز های جامعه در جهت رفع مشکل خواهیم داشت؛ لذا جامعه  پویا هر روز مشکلات روز و بین الملل را شناسایی و با توجه به امکانات و ضرورت نیاز جامعه در جهت رفع آن مشکل اقدام می کند.

وی با اشاره به این که بهداشت جامعه در جهت کنترل بیماری های واگیر و غیرواگیر است؛ افزود: کنترل آمار مرگ و میر ناشی از آنها و حوادث غیرمترقبه بر اساس پارامتر های موجود جامعه یک وظیفه دولتی بوده که با مدیریت بهینه و مطلوب می توان به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به این که مردم در قبال دولت و دولتمردان نیز در قبال مردم مسوول هستند ادامه داد:  بستر سازی لازم برای تامین سلامت جسمی و روانی و پوشش بیمه درمان یکسان برای افراد جامعه  که اشتغال  داشته و یا بیکارند از جمله وظایف دولتمردان است که باید به آن توجه شود.

این متخصص جراحی عمومی درمان بیماری ها به روش استاندارد با توجیه هزینه و اندیکاسیون بین المللی را از جمله وظایف پزشکان عنوان کرد و گفت: این یکی از خدمات کسب شده توسط افراد جامعه است زیرا برای هر خدمت استاندارد بین المللی یک هزینه استاندارد تعریف شده و برای هر خدمت انجام شده در جامعه، ارائه کننده خدمت پاسخگوی آن است.

شیریزدی سیستم نظارتی در نظام سلامت را نظام پزشکی دانست و تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی مسئول کنترل و ارزشیابی پزشکان  است که برای این نظارت  احتیاج به وقت و صرف هزینه دارد؛ همانطور که برای اجرای یک قانون جاری کشور احتیاج به ناظر با صرف وقت و هزینه است.

وی با بیان این که باید قبول کنیم افراد جامعه، دولت را می سازند و دولتمردان افراد جامعه را مدیریت می کنند، بیان داشت: بودجه و منابع مالی یک جامعه با اعداد و ارقام صحیح قابل محاسبه است؛ بنابراین انتخاب صحیح یک معلم یا استاد و مدیریت مناسب در نظام آموزش بر اساس نیاز سنجی، اشتغال ورزی و کنترل  رشد جمعیت بر اساس امکانات مالی، فضای آموزشی و امکانات طبیعی منطقه یک اصل است که با وجود آن می توان یک جامعه سالم و رو به رشد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار