ابتکار مطرح کرد؛

ضرورت پشتیبانی از طرح‌های گرد و غبار کلید مذاکرات ایران با سازمان ملل

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کلید مذاکرات ما با نماینده سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی این سازمان از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست  که امروز(شنبه) برگزار شد،اظهار داشت: نمایشگاه یک فضای خوب برای مبادلات فرهنگی، علمی و تجاری است. همچنین اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی با نمایشگاه‌های این چنینی تقویت می‌شوند.

وی افزود: فعالان عرصه خصوصی در ایران و تشکل‌ها حضور فوق العاده‌ای در افتتاحیه این نمایشگاه داشتند. حضور رسانه‌ها نیز بسیار چشمگیر بود. نمایشگاه امسال وضعیت مطلوبی دارد. کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده جهانی بودن مسأله محیط زیست است و بیانگر آن است که امروز محیط زیست از یک مسأله تفننی، فانتزی و فرعی به محور زندگی و برنامه‌های دولت‌ها تبدیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خوشبختانه دولت یازدهم یک سال قبل از توافق پاریس برنامه اقتصاد کم کربن را به تصویب رسانده بود و در حال حاضر همه وزارتخانه‌ها برنامه‌های خاص اقتصاد کم کربن و کاهش انتشار برای خود دارند و دستگاه‌های مختلف کاهش مصرف انرژی را در دستور کار دارند.

ابتکار گفت: این اقدامات و مبادلات توجیه اقتصادی بالایی دارد و می‌تواند باعث رونق اشتغال، کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور شود. رشد اقتصادی که هم ارزش افزوده داشته باشیم و هم با تخریب و آلودگی طبیعت همراه نباشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این نمایشگاه با عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی ارتباطات اقتصادی و تجاری بین ایران و سایر کشور‌ها و همچنین بین بخش‌های مختلف داخلی را فراهم می‌کند، افزود: بخش خصوصی، دولت، تشکل‌ها، دانشگاهیان و کشورهایی که در زمینه اقتصاد سبز تجربه دارند می‌توانند در این نمایشگاه به تبادل تجربیات مبادرت کنند.

ابتکار تصریح کرد: امروز مذاکراتی با قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان داریم، همچنین نشست کشورهای ایران و آلمان با محوریت مدیریت پسماند برگزار می‌شود. افزون بر این بعد از ظهر امروز تمدید تفاهم نامه و بخش اجرایی فعالیت‌هایمان با ایتالیا انجام می‌شود. چهار پروژه با کشور ایتالیا داریم.

وی با اشاره به اینکه با اریک سولهایم به عنوان رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد مذاکراتی داشتیم، افزود: وی بسیار پیگیر بحث رویکرد منطقه‌ای در مقابله با پدیده گرد و غبار است. همچنین کلید مذاکرات ما با سولهایم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی سازمان ملل از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همانطور که جشنواره فیلم سبز در گذشته با استقبال هنرمندان برگزار شد و نتایج خوبی داشت امیدواریم ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز از جهت حضور هنرمندان داخلی و خارجی و تولید فیلم‌های اثرگذار در حوزه محیط زیست نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار