آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی عراق؛

پاکسازی بزرگترین نیروگاه برق موصل در "الیرموک"/ لشکر حضرت عباس(ع) حشدالشعبی، کوه‌های "عطشانه" را آزاد کرد + تصاویر

نیروهای عراقی موفق شدند در ادامه عملیات آزادسازی نینوا، چندین منطقه را از شر عناصر داعش پاکسازی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش عراق با همراهی پلیس و بسیج مردمی این کشور موفق شدند در ادامه عملیات آزادسازی نینوا، چندین منطقه استراتژیک را از شر عناصر داعش پاکسازی کنند.

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

بنابراعلام فرماندهی عملیات نیروهای مشترک آزادسازی نینوا؛ آخرین دستاوردهای عملیات "قادمون یا نینوی" به شرح زیر است:

خبرگزاری اعلام‌الحربی در گزارشی نوشت: نیروهای ارتش به همراه یگان‌های پلیس فدرال، و نیز نیروهای واکنش سریع و حشدالشعبی عراق ضمن ادامه پیشروی‌ها به‌سمت آزادسازی ساحل راست موصل، موفقیت‌های مهمی را با پشتیبانی بالگردها و جنگنده‌های عراقی به‌دست آوردند.

*ایستگاه برق "الیرموک" موصل پاکسازی شد

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

یگان‌های پلیس و واکنش سریع عراق ضمن ادامه پیشروی‌ها، به محلات "الجوسق" و "الطیران" حمله کردند و به انجام عملیات پاکسازی همزمان پرداختند.

این نیروها توانستند دو خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم کرده و با منفجر کردن دو کمربند انتحاری و 10 بمب دست‌ساز متعلق به تروریست‌ها، تعدادی از سلاح‌ها و تجهیزات عناصر داعش را به‌غنیمت بگیرند. در این حمله 2 خانه بمب‌گذاری شده خنثی شد و شماری از تروریست‌ها نیز به‌هلاکت رسیدند.

لشکر نهم زرهی ارتش با همراهی لشکر حضرت عباس(ع) بسیج عراق، به پیشروی و پاکسازی ایستگاه برق "الیرموک" که نیروگاه اصلی انرژی موصل به‌شمار می‌رود؛ اقدام کردند.

*لشکر حضرت عباس(ع) حشدالشعبی، کوه‌های "عطشانه" را پاکسازی کرد

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

خبرهای رسیده حاکی از آن است که لشکر حضرت عباس(ع) حشدالشعبی، کوه‌های "عطشانه" را به‌طور کامل پاکسازی کرد.

پس از آن‌که بخش‌های وسیعی از کوه‌های "عطشانه" توسط نیروهای حشدالشعبی آزاد شد، این نیروها به پاکسازی مناطق یاد شده از شر تروریست‌های داعش پرداختند.

فرماندهی عملیات اعلام کرد که یگان‌هایی از تیپ "الکفیل" و "ام‌البنین" با همراهی گردان‌های زرهی، توپخانه، موشکی و پهپاد نیز در آزادسازی عطشانه مشارکت کردند.

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در
 
با پاکسازی تپه‌های "عطشانه" و تامین امنیت این منطقه از سوی نیروهای مقابله با تروریسم، دو خودروی بمب‌گذاری شده و 30 بمب دست‌ساز منهدم شد که طی آن تعدادی از عناصر تروریستی هلاکت یافتند.

نیروهای عراقی در ادامه با پیشروی در برخی محورهای عملیات، به منطقه "وادی حجر" حمله کردند و با پاکسازی محله "المامون"، 5 خودروی بمب‌گذاری شده و موتور سیکلت را منهدم کرده و با انفجار 34 بمب دست‌ساز و دو گلوله خمپاره، شماری از عناصر داعش را به‌هلاکت رساندند.

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

 بالگردهای ارتش عراق نیز با انجام 20 حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها، ضمن انهدام 5 خودروی زرهی حامل عناصر داعش، تمامی تسلیحات متعلق به آنان را بمباران کردند.

*پاکسازی "الجوسق" موصل با هلاکت 26 تروریست، با اتمام رسید

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

سرلشکر "رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال عراق اظهار داشت: عملیات پاکسازی منطقه "الجوسق" و مناطق کناری نهر غربی موصل، با هلاکت 26 تروریست، انهدام 3 خودروی بمب‌گذاری شده و 12 بمب دست‌ساز به‌پایان رسید.

هم‌چنین یکی از سرکردگان تروریست‌های داعش به‌همراه 5 نفر از همراهانش در حمله‌ای هوایی که طی آن خودروی حامل آنان منهدم شد، در محله "الرفاعی" غرب موصل به‌هلاکت رسید.

*بازداشت تروریست‌هایی با هویت جعلی در «ابی غریب»

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

اداره اطلاعات نظامی با هماهنگی مرکز اطلاعات لشکر ششم ارتش عراق، یکی از عناصر تروریستی تحت تعقیب را که با هویتی جعلی در منطقه "ابی غریب" فراری بود، بازداشت کردند.

در عملیات دیگری نیروهای اطلاعاتی عراق، یکی از تروریست‌های هندی تبار که تحت پیگر اینترپل نیز قرار داشت را در ورودی زرباطیه از منطقه "العراقی" دستگیر کردند.

*سرکرده تروریست‌های داعش در "حمرین" به‌هلاکت رسید

پاکسازی بزرگترین اصلی برق موصل در

"صادق الحسینی" رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی اعلام کرد: "ابو تبارک" سرکرده تروریست‌های تکفیری داعش در حوزه آبه "حمرین" (55 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) در اثر شدت جراحات وارده شده به وی در بمباران هوایی، به‌هلاکت رسید.

وی افزود: این تروریست عراقی الاصل و اهل منطقه الریاض در کرکوک بود و یکی از هفت سرکرده داعش در حمرین به‌شمار می‌رفت.


گزارش از: وحید امیدی موحد 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار