کرمانشاه؛

توزیع نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس 700 هزار اصله نهال در استان طی هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مراد شیخ‌ویسی با بیان اینکه این نهال‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، گفت: این نهال‌ها جهت توزیع و کاشت در اختیار شهرداری، سازمان پارک‌ها، پادگان‌ها و... قرار می‌گیرد.

شیخ‌ویسی گونه‌های سردسیری این نهال‌ها را شامل گونه‌های جنگلی و پارکی شامل زبان‌گنجشک، اقاقیا، عرعر، بنه، بلوط، بادام، گلابی وحشی و... عنوان کرد و افزود: گونه‌های گرمسیری نیز شامل کهور، اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور، انار و... می‌باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار اصله نهال قابل توزیع در استان موجود است، اظهار کرد:در روز درختکاری و نخستین روز از هفته درختکاری مراسم ویژه روز درختکاری با حضور مسئولین استان به صورت نمادین در دانشگاه پیام نور کرمانشاه واقع در بزرگراه امام(ره) برگزار خواهد شد.

شیخ‌ویسی افزود: در این مراسم بین 200 تا 300 اصله نهال درمحوطه دانشگاه پیام نور کرمانشاه غرس خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه به موضوعات منابع طبیعی با سخنرانی مسئولین منابع طبیعی و توزیع رایگان نهال بین نمازگزاران در تمامی شهرستان‌ها، نهال‌کاری در پارک خبرنگاران شهر کرمانشاه، غرس نهال در پادگان شهید اشرفی و... را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه برشمرد.

برگزاری مانور حفاظتی در منطقه عثمانوند در راستای برخورد با متخلفین، نهالکاری توسط نهادها و ارگانهای مختلف، کاشت نهال در بقاع متبرکه و آستان مبارک امامزادگان و برگزاری مراسم نمادین آن در ویس القرن، نهالکاری در مدارس، حضور در مزار شهدای چهار شهید منابع طبیعی استان کرمانشاه در منطقه عثمانوند، برگزاری همایش پیاده روی در کرمانشاه و کاشت نهال به صورت نمادین در پارک سراب قنبر و... از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه است که شیخ‌ویسی به آنها اشاره کرد.

15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.