جم:

طرح بسیج سلامت نوروزی

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان جم از اجرا شدن طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در شهرستان جم خبر داد.

طرح بسیج سلامت نوروزی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید ابراهیمی با بیان اینکه طرح بسیج سلامت نوروزی همه ساله از ابتدای اسفندماه لغایت پانزدهم فروردین‌ماه با حضور فعال بازرسین بهداشت محیط در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل، در شهرستان جم اجرا می‌شود، اظهار داشت: اولویت این طرح، نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی حساس است که با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت همشهریان گرامی و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرای این برنامه که با همکاری 9 بازرس بهداشت محیط، در شهرستان به صورت مستمر در ساعات اداری و غیر اداری اجرا خواهد شد بر بهداشت محیط مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، نقاط اسکان مسافران نوروزی،اماکن بین راهی و... نظارت می‌کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: پیگیری لازم به منظور رفع نواقص بهداشتی مشاهده شده انجام و در صورت عدم رفع نواقص بهداشتی، به منظور حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی نسبت به معرفی متخلفین به مراجع قضایی و تعطیلی این اماکن اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: نظارت بر بهداشت و سلامت آب آشامیدنی، بهداشت محیط شهری، بهداشت محل‌های اسکان مسافران نوروزی و بهداشت جایگاه‌های سوخت از دیگر موارد مورد نظر در اجرای این طرح است و همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در زمینه‌های ذکر شده با سامانه تلفنی ۱۹۰ (سامانه ثبت شکایات مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) تماس و گزارش تخلف بهداشتی را برای پیگیری سریع بازرسین ثبت کنند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.