دو کوهه؛ کریدور طلایی عملیات "فتح المبین"

"دوکوهه" نام منطقه و پادگانی است که در 4 کیلومتری شمال غربی "اندیمشک" و در مجاورت جاده "اندیمشک – خرم‌آباد" قرار دارد.

دو کوهه؛ کریدور طلایی عملیات به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه جنوب" نقش بسیار مؤثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
"دوکوهه" نام منطقه و پادگانی است که در 4 کیلومتری شمال غربی "اندیمشک" و در مجاورت جاده "اندیمشک – خرم‌آباد" قرار دارد.
 
پادگان "دوکوهه" قبل از انقلاب یک پادگان پشتیبانی برای "لشکر 92 " زرهی "اهواز" و مقرهای نظامی جنوب غربی کشور در نظر گرفته شده بود که در بهمن ماه 60 در اختیار تیپ تازه تأسیس "محمد رسول الله" به فرماندهی جاوید الاثر سرلشکر پاسدار "احمد متوسلیان" قرار گرفت. این پادگان عقبه یگان‌های عمل‌کننده در عملیات "فتح‌المبین" بود.
 
"لشکر 10 سیدالشهدا (ع)" نیز در همین پادگان تشکیل و راه‌اندازی گردید. امروز نام زیبای جاوید الاثر سرلشکر پاسدار "احمد متوسلیان" بر تارک "دوکوهه" می‌درخشد.
 
حسینیه‌اش هنوز بوی عطر یاران آخر الزمانی "امام حسین (ع)‌" را دارد و صدای همت که تو را به اخلاص می‌خواند به گوش می‌رسد. حسینیه‌ گردان تخریب و قبرهای خالی محل مناجات و استغاثه، یادآور اخلاص تخریبچی‌هاست.
 
دوکوهه مردانی آسمانی همچون "شهبازی"، "همت"، "چراغی"، "کریمی"، "دستواره"، "رضوایی"، "موحددانش"، "مهتدی" را در خود می‌بیند و در طرفین حسینیه شهید همت دوکوهه 4 شهید گمنام آرمیده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار