میدری در نشست خبری مطرح کرد؛

تخلف برخی پزشکان در ثبت یارانه بیماران خاص/۸۸ درصد شغل‌های ایجاد شده در بنگاه‌های زیر ۵۰ درصد است

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار گفت: بسیاری از پزشکان رفتار غیرحرفه‌ای دارند، حداقل ۳ دفترچه بیماران داشتند که به همین دلیل حذف شدند.

تخلف برخی پزشکان در ثبت یارانه بیماران خاص/۸۸ درصد شغل‌های ایجاد شده در بنگاه‌های زیر ۵۰ درصد استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد میدری در نشست خبری در زمینه فناوری اطلاعات و فقرزدایی، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حوزه فقرزدایی ابزار فناوری اطلاعات بسیار مهم است. در این زمینه کتاب فقرزدایی را منتشر کرده‌ایم که یک‌هزار کارشناس به جمع‌آوری آن اقدام کرده و یک کار بین‌المللی در بحث فقرزدایی است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت به این سمت حرکت کرده‌ایم، گفت: ۸۳ پایگاه اطلاعات رفاه اجتماعی در وزارت رفاه راه‌اندازی شده که اطلاعات خانوار‌ها در آن جمع‌آوری شده است و کمک می‌کند تا نیازمندان را بهتر شناسایی کنیم. 

میدری با اشاره به یارانه کارگران ساختمانی گفت: این یارانه بین کارگران تقسیم می‌شود، کد ملی آن‌ها را با سازمان اصناف کشور مقایسه کرده‌ایم و مشخص شده ۵۰ هزار نفر از آن‌ها در جای دیگر صنف دارند و پایگاه اطلاعات در واقع به شناسایی معتبر افراد کمک می‌کند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار گفت: ۲۰۰ هزار نفر در این پایگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، از طرفی یارانه بیماران خاص را داریم که مشخص شد بسیاری از پزشکان رفتار غیرحرفه‌ای دارند، حداقل ۳ دفترچه بیماران داشتند که به همین دلیل حذف شدند. 

وی با بیان اینکه در حوزه شناسایی، اقداماتی انجام شده تا بودجه را به افراد نیازمند بدهیم، گفت: کد ملی و شماره حساب افراد را می‌گیریم تا این افراد در فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها مراجعه کنند و کالا دریافت کنند. 

وی افزود: در کشور مطالعات در زمینه اشتغال براساس پرسشنامه است که این کار با مرکز آمار انجام شده و نرخ بیکاری مشخص می‌شود. این در حالی است که در حال حاضر ۶. ۵ میلیون نفر وجود دارد که نمی‌دانیم در کجا کار می‌کنند و بهتر است به جای برپایی جشنواره‌ها بدانیم چه کسانی به افراد بیمه‌شده اضافه شده است. 

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، ادامه داد: ۲۱ هزار و ۲۹۴ واحد از کارگاه‌های بیمه شده کمتر از ۱۰ نفر شاغل دارند و ۴۷ درصد شغل‌های ایجاد شده در بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر است، همچنین ۸۸ درصد شغل‌های ایجاد شده در بنگاه‌های زیر ۵۰ درصد است. 

میدری افزود: بهتر است به جای پرسشنامه به سمت آمارهای ثبتی برویم، چون باعث می‌شود سیاستگذاری‌ها دقیق شود. آن چیزی که در کشورهای مشابه ما انجام می‌شود، به عنوان مثال در هند گفتند برای فقرزدایی بهتر است جنبش IT انجام شود، در نتیجه زمین‌ها سبز شد و دارای سند شدند و با این کار ۳۰ درصد فقر کاهش یافت. 

وی گفت: فناوری اطلاعات می‌تواند فقر را کم کند، ثبت زمین نمونه‌ای از این کار است که می‌تواند کاهش فقر را سرعت بخشد. 

وی گفت: در کشور IT انجام می‌شود، اما باید به آن سرعت بخشید و ما نیازمند موج ملی هستیم، چون نظام فناوری اطلاعات تسریع شده است. 

میدری گفت: در زمینه تأمین مالی افراد، IT نقش مؤثری دارد، ما نیازمند موج ملی هستیم و مشکلات اقتصاد از فقر تا رکود از طریق IT قابل تسریع است. 

وی افزود: در اقتصاد اصلی وجود دارد که می‌گوید در هر تغییری یکسری افراد متضرر می‌شوند، به عنوان مثال؛ تاکسی‌های آنلاین که راه افتاده یک عده معتقدند از این طریق کارشان را از دست می‌دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار