تاج‌الدین در تذکر شفاهی مطرح کرد

لزوم تلاش بیشتر دولت برای اتمام پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران

نماینده مردم اصفهان گفت: پروژه ملی قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران که از سال 85 آغاز شده علیرغم تلاش‌های انجام شده هنوز به سرانجام نرسیده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در تذکر شفاهی امروز صحن علنی مجلس خطاب به آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ملی قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران که از سال 85 آغاز شده علیرغم تلاش‌های انجام شده هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: بهره‌برداری هرچه سریعتر از این پروژه می‌تواند در زمینه کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش حوادث جاده‌ای، حفظ جان مردم و بهبود بهره‌وری اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشد.

تاج الدین دلایل روند بسیار کند این پروژه را برشمرد و تاکید کرد: گشایش خطوط اعتباری جهت فعالیت سرمایه‌گذار، نبود جانمایی ایستگاه‌ها در 3 استان تهران، اصفهان و قم، نبود قرارداد ریل‌گذاری و خرید واگن از نمونه های مشکلات این پروژه است لذا انتظار می رود که وزارت راه و شهرسازی در رفع مشکلات و موانع پیش رو اقدام جدی کند.

وی تذکر دوم خود را خطاب به آخوندی گفت: توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به عنوان فرودگاه معین، فرودگاه‌های حضرت امام و مهرآباد تهران که در طی سفر ریاست جمهوری به کشور فرانسه و انعقاد تفاهمنامه با شرکت فرانسوی وینسنت در دستور کار دولت قرار گرفته است ماه‌ها به دلیل عدم واگذاری اراضی مورد نیاز و فراهم نشدن مقدمات لازم متوقف گردیده و اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد تفاهمنامه مذکور کان لم یکن شده و خسارات مالی زیادی نیز به دولت وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار