پرطرفدارتر‌ین روش‌های جوان‌سازی پوست/ برای دریافت خدمات زیبایی به مراکز مجاز و قانونی مراجعه کنید

عضو انجمن متخصصان پوست ایران با اشاره به پرطرفدارتر‌ین روش‌های زیبایی پوست عنوان کرد: اشخاص باید به منظور زیبایی و جوان‌سازی پوستشان حتما به مراکز دارای مجوز و قانونی مراجعه کنند.

داریوش دائر عضو انجمن متخصصان پوست ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: با نزدیک شدن به سال نو خدمات زیبایی در حوزه پوست و مو افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: افراد همواره در جستجوی روش‌های سریع، بدون عارضه و کم هزینه جوان سازی پوست هستند که در بین این روش‌ها تزریق فیلر و بوتاکس جزو رایج‌ترین شیوه‌های از بین بردن چین و چروک‌ها، خط اخم و لبخند و عوارض ناشی از افزایش سن یا مشکلات پوستی محسوب می‌شوند.

این عضو انجمن متخصصان پوست ایران با بیان اینکه کیفیت و نوع داروهای به کار برده شده برای تزریق فیلر و بوتاکس اهمیت بسزایی دارند، عنوان کرد: برای نگهداری و انتقال داروی بوتاکس شرایط خاصی وجود دارد که حتما باید رعایت شود. افزون بر این کیفیت مطلوب، داشتن طرح شبنم از وزارت بهداشت و اصالت دارویی به کار برده شده جزو فاکتورهای مهم در ارائه این روش‌ها محسوب می‌شود.

دائر افزود: از دیگر نکاتی که افراد حتما باید به آن توجه داشته باشند، این است که خدمات زیبایی باید توسط متخصصان مجرب و صاحب نام که تجربه کافی در شناخت آناتومی، فیزیولوژی و نواحی از پوست که دچار آسیب شده‌اند، داشته باشند و انجام این امور تنها توسط افرادی که دوره‌های کوتاه مدت زیبایی و نحوه تزریق ژل را گذرانده‌اند، مجاز نیست.

وی تاکید کرد: افراد حتما باید به مراکزی که دارای مجوز بوده و زیر نظر معاونت درمان دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند، مراجعه کنند. همچنین باید از حضور مسئول فنی و متخصص پوست در این موسسات اطمینان کسب کنند و از مراجعه به مراکزی که مجوز بهره‌برداری ندارند و تحت نظر پزشک معالج فعالیت نمی‌کنند، به طور اکید خودداری کنند.

این عضو انجمن متخصصان پوست ایران تصریح کرد: در هر اقدام زیبایی پزشکی احتمال بروز عوارض و مشکلات وجود دارد، اما تزریق فیلر و بوتاکس جزو کم‌عارضه‌ترین و پرفایده‌ترین روش‌های درمانی در حیطه زیبایی پوست به شمار می‌آیند، بنابراین در صورتی‌که این خدمات توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود، احتمال ایجاد عوارض خیلی کم است.

دائر یادآور شد: وجود کمی خونریزی، کبودی یا درد در ناحیه تزریق فیلر و بوتا‌کس امری طبیعی و موقتی است و با گذشت زمان از بین می‌رود. بنابراین اشخاص نباید نگران این موضوع باشند، اما در صورتی‌که تزریقات با حجم مناسب و درمان‌های مناسب انجام نشوند، این احتمال وجود دارد که فشار بر روی شریان‌های عروق ناحیه تزریقی افزایش پیدا کند، بنابراین شناخت آناتومی و نوع چین و چروک و استفاده از این روش‌ها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار