روش‌هایی بدیع برای ترغیب سوادآموزان به کتاب‌خوانی

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از ایجاد حلقه‌های کتاب‌خوانی برای سوادآموزان در سال آینده خبر داد.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: حلقه های کتاب و کتاب‌خوانی سال آینده برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا پایان بهمن ماه ۷۶۸ گروه کتابخوانی ایجاد شده است که این تعداد گروه هفت هزار و ۶۰۰ سوادآموز را تحت پوشش دارد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: در این گروه ها قریب به ۱۰ نفری که سواد در حد ابتدایی دارند، شرکت داشته و یک نفر داوطلب با تحصیلات دانشگاهی به عنوان سرگروه اعلام می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: سرگروه ها مسئولیت توزیع کتاب میان سوادآموزان را بر عهده دارند و طبق اعلام وی پس از خواندن هر دوره از کتاب های دریافتی، تعدادی کتاب دیگر به گروه ها ارائه می شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که گروه های کتابخوانی برقرار باشد، این روند توزیع کتاب ها نیز تداوم می یابد و افراد در یک گروه امکان تبادل کتاب ها را دارند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جلساتی پیرامون ابعاد مختلف این طرح شامل ایراد تا، مسائل و چالش های آن هر هفته یا هر دو هفته یکبار در نظر گرفته شده است.

باقرزاده با بیان اینکه سالانه حدود ۴۰ عنوان کتاب برای این طرح منظور می‌شود، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده کتاب ها در اختیار یکی از سوادآموزان قرار می‌گیرد به طوری که وی می تواند کتابخانه ای خانگی برای استفاده خود و سایرین تهیه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار