بسیج مردمی عراق به ورودی‌های شهر تلعفر رسیده‌ است

نیروهای بسیج مردمی عراق به ورودی های شهر تلعفر در استان نینوا رسیده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه ؛ نیروهای بسیج مردمی عراق به ورودی های شهر تلعفر در استان نینوا رسیده اند که از آخرین پایگاههای گروه تروریستی داعش در این استان محسوب می شود.

میثاق زریجی خبرنگار العراقیه مستقر در نزدیک تلعفر واقع در غرب موصل گفت نیروهای بسیج مردمی عراق در محور غربی موصل که به مرزهای شهر تلعفر رسیده اند طی روزهای اخیر توانسته اند به پیشروی های زیادی دست یابند و به مناطق حیاتی و مهمی کنترل یافته‌اند و توانسته‌اند معادلات نظامی را در جنگ با گروه تروریستی داعش تغییر دهند. باندهای جنایتکار داعش به موفقیت خود در محور غربی امیدوار بودند چرا که این محور تا مرزهای سوریه ادامه دارد اما داعشی ها در حد گسترده ای به محاصره در آمده اند .

 پیشروی نیروها با پشتیبانی نیروی هوایی بر اساس برنامه ادامه دارد  و  نیروی هوایی عراق روزانه دهها پرواز در محور غربی انجام می دهد تا تحرکات تروریستها را فلج کند و  نقاط حرکت داعشی ها را رصد می کند. نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در دو محور اصلی یعنی شرق و غرب تلعفر حضور دارند و به ورودی های این شهر رسیده اند و در مناطق مهم و حیاتی تلعفر مستقر شده اند به خصوص آنکه تعدادی از روستاهای هم جوار این شهر را آزاد کرده اند. 

نیروهای نظامی در مناطق راهبردی مستقر شده اند و استحکامات لازم  مانند خاکریزهای نظامی را ایجاد کرده اند. تلاشهای انسانی نیز هم سطح و همزمان با تلاشهای نظامی صورت می گیرد. نیروهای نظامی بسیج مردمی خانواده ها را از روستاهای آزاد شده به مناطق امن منتقل می کنند. این خانواده ها از شرایط انسانی سختی به علت سیاست داعش و ظلم و ستم آن رنج می بردند. هم اکنون به این خانواده ها رسیدگی های لازم می‌شود و نیروهای عراقی در تلاشند خدمات پزشکی و درمانی عرضه و مایحتاج آنان مانند مواد غذایی و فراورده های نفتی و امثال آن را تأمین کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار