حواشی سفر وزیر بهداشت به ایلام؛

برخورد تند آقای وزیر شیطنت رسانه ای است؟/ کالبدشکافی برای کشف واقعیت برخورد وزیر بهداشت

برخورد غیرمنتظره و اخیر وزیر بهداشت در سفر به ایلام با اما و اگرهای بسیاری روبه رو بوده و موجی از گمانه زنی ها را به همراه داشته است.

برخورد تند آقای وزیر شیطنت رسانه ای است؟/ کالبدشکافی برای کشف واقعیت برخورد آقای وزیربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز که میدان پرجنب و جوش خبری تقریبا در آرامش و سکون به سر می برد خبری غیرمنتظره نگاه های بسیاری را به سمت حوزه بهداشت و درمان و سکاندار این نهاد بزرگ و تاثیرگذار کشور معطوف کرد.

خبری که از برخورد نامناسب حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در واکنش به اعتراض فرماندار یکی از شهرستان های ایلام حکایت می کرد و می تواند به نوعی نمره ای منفی را در واپسین ماه های وزارت این وزیر به همراه داشته باشد.

ماجرای برخورد تند وزیر زیر ذره بین فضای مجازی
امروز وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی برای افتتاح طرحهای درمانی و پزشکی به شهرستان بدره دراستان ایلام سفر کرد و شرایط به گونه ای رقم خورد که این سفر سرشار از  حاشیه شد.
 
یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این ماجرا از آنجا کلید خورد که هنگام اعتراض مردم شهرستان بدره به اوضاع بهداشتی و درمانی منطقه و تایید اظهارات و مطالبات مردم توسط فرماندار، عصبانیت آقای وزیر  مشاهد شد که با سخنانی تند فرماندار این شهرستان را تهدید به برکناری کرد. وقتی سیروس مرادحاصلی فرماندار بدره مشکلات حوزه بهداشت ودرمان را مطرح کرد، آقای وزیر با ادبیات تحکم آمیز به فرماندار پاسخ داد.

در فضای مجازی ابتدا جزییاتی از  این گفت و گوی تند که حاکی از بیان الفاظی نامناسب از سوی وزیر بهداشت بود مطرح شد. گفته شده که شادمهر کاظم زاده نماینده مجلس و استاندار ایلام در این صحنه ها بوده و هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

سکاندار وزارت بهداشت در میدان شلوغ حواشی
خبر دور از انتظار برخورد نامناسب قاضی زاده هاشمی با فرماندار بدره وزارت بهداشتی ها را به تکاپو  و واکنش مجبور کرد تا شفاف سازی هایی از پشت پرده این رویداد را به رسانه و به دنبال آن مردم ارائه دهند.

در این راستا زارع نژاد معاون وزیر بهداشت این خبر را  صرفا یک شیطنت رسانه‌ای دانست و گفت:  در این سفر گفت‌وگویی میان وزیر بهداشت که تولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد و فرماندار ایلام انجام شده است.

وی تصریح کرد: این گفت و گو در خصوص سطح بندی و بکارگیری نیروهای متخصص که نه تنها در ایلام بلکه در کلیه سفرها به آن توجه ویژه و اساسی دارد،  صورت گرفت.

در حالی که این اظهارات به تدریج تب تند اخبار این حادثه را فروکش می کرد انتشار فیلمی از این گفت و گو مجددا نگاه ها را به سمت این مساله و دستیابی به واقعیت کشاند.

تایید یا تکذیب دو روی سکه ماجرای برخورد تند وزیر
وزیر بهداشت در طول سه سال گذشته در بیش از ۴۲۹ شهرستان، شهر و روستا حضور یافت و در مجموع ۳۰۰ روز از دوران وزارت خود معادل حدود یک‌سال را در استان‌های مختلف گذراند.

سفرهایی بسیاری که تاکنون هیچ موردی از برخورد تند و حواشی در مورد آن منعکس نشده و حتی همواره همراهی مناسب وزیر بهداشت در انعکاس اخبار و خدمات و بهداشتی برای ساکنان مناطق به همراه داشته است و به همین دلیل این اتفاق اخیر هاله ای از ابهام را برای صحت و سقم آن ایجاد کرده است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان همچنان به دنبال کالبدشکافی این رویداد و دستیابی به واقعیت در حال پیگیری بوده و نتایج آن به منظور تنویر افکار عمومی متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
چقدر بد