ادبیات در آذر ماه 95؛

دیدار وزیر ارشاد با اصحاب قلم/ رونمایی از 14 عنوان کتاب به خط بریل

صالحی امیری گفت: ناشران کارگزاران اصلی توسعه و فرهنگ هستند و به همین دلیل شغل نشر مقدس بوده و باید پاس داشته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اولین اتفاق حوزه ادبیات در آذر 95 هم نشینی اصحاب قلم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل پارسیان انقلاب بود. سید رضا صالحی امیری در این نشست با مقدس شمردن حرفه نشر اظهار داشت: کتاب خوانی باید مثل یک امر مقدس باشد، زیر ساخت توسعه به فرهنگ بازمی گردد، اگر اموری چون ایدز، طلاق و... در حوزه اجتماعی و موضوعاتی چون انگ زنی و بدخلقی در حوزه سیاسی وجود دارد، ریشه فرهنگی داشته و ریل توسعه از فرهنگ می گذرد. از این منظر است که کوشش های تلاشگران این عرصه مفهوم پیدا می کند و به همین دلیل ناشران کارگزاران اصلی توسعه و فرهنگ بوده و باید پاس داشته شوند.

همچنین در این ماه نشست خبری معرفی برنامه های ایتالیا به عنوان مهمان ویژه سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با حضور سفیر و رایزن فرهنگی این کشور و مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزار شد.
 
در این نشست امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران موضوع مهمان ویژه را فرصتی برای گسترش تعاملات فرهنگی و معرفی بیشتر یک کشور در فضای نمایشگاه دانست. مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا نیز حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را موضوعی بسیار مهم و یک تعهد تاریخی برای کشورش قلمداد کرد.

رونمایی از 14 عنوان کتاب به خط بریل در جشن «بر بال پروانه ها» نیز از دیگر اتفاقات آذر 95 بود. این مراسم همزمان با روز جهانی معلولان و با حضور مدیران، هنرمندان و ورزشکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. 

اما از دیگر برنامه های آذر ماه می توان به آیین پایانی چهارمین جایزه هنر و ادبیات محتشم، بازدید معاون فرهنگی وزارت ارشاد از کتابفروشی محمدی در شیراز، آیین نکوداشت سیدعلی موسوی گرمارودی در فرهنگسرای فردوس، بزرگداشت دکتر احمدعلی رجایی بخارایی مصحح و قرآن پژوه، تجلیل از پروفسور کاظم محمدی در فرهنگسرای ارسباران و اختتامیه سومین جشنواره پژوهشی جایزه تهران با حضور احمد مسجدجامعی اشاره کرد.



انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار