بازداشت 1300 ستیزه جو در ایالت پنجاب پاکستان

حدود 1300 نفر از ستیزه جویان در یورش نیروهای امنیتی پاکستان به مخفی گاههای آنها در ایالت پنجاب بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع پلیس پاکستان روز جمعه اعلام کردند حدود 1300 نفر از ستیزه جویان در یورش نیروهای امنیتی به مخفی گاههای آنها در ایالت پنجاب بازداشت شده اند. 

بر این اساس،  این عده در عملیاتی دو هفته ای و در حالی بازداشت شدند که یکی از وزیران این ایالت از برخی گروهها که سازمان های تروریستی معرفی شده اند و فعالیت آنها در پاکستان ممنوع است اما با اسامی جدیدی مجددا ظاهر شده اند، دفاع کرد. 

رعنا ثناالله، وزیر دادگستری ایالت پنجاب که بزرگترین ایالت پاکستان است همچنین از برخی رهبران فرقه ای که گروههای تحت امر آنها به خشونت ورزی علیه فرقه های اقلیت اسلامی متهم اند، دفاع کرد که این مسئله تعهد وی را برای پاکسازی ایالت پنجاب از ستیزه جویان زیر سوال برد. 

دو مقام پلیس پاکستان که به سبب حساسیت موضوع خواستند ناشناس بمانند گفتند در عملیاتی که از ماه گذشته شروع شد 36 نفر دیگر از ستیزه جویان در تیراندازی با پلیس و نیز در عملیات نیروهای شبه نظامی پاکستان کشته شدند. 

اما ثناالله در مصاحبه اسوشیتدپرس با وی برچسب تروریستی گروههای ستیزه جوی ضد هند مانند لشکر طیبه ، که با نام جدید جماعت الدعوه ظاهر شده است، زیر سوال برد. 

تحلیلگران و منتقدان می گویند دولت ایالتی پنجاب به گروههای فرقه ای و جهادی پناه داده است و از عملیات سرکوب برای هدف قرار دادن پشتون های مناطق قبیله ای که در مجاورت افغانستان واقع شده اند استفاده می کند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار