مشاور عالی مرکز ملی فرش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سو سوی کم نور برند فرش ایرانی در بازارهای جهانی/ مردم دنیا دیگر قالی ایرانی را نمی‌شناسند

عابد گفت: در سالهای گذشته شاهد افول صادرات فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی بوده ایم واین امر، موجب کاهش رونق این هنر صنعت ایرانی در کشور شده است.

محمدرضا عابد مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:در سالهای گذشته شاهد افول  صادرات فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی بوده ایم واین امر، موجب کاهش  رونق  این هنر صنعت ایرانی در کشور شده است.

وی  در ادامه، افزود: از دلایل  اصلی کاهش صادرات فرش ایرانی می توان  به رکود اقتصادی اروپا وتغییر سلایق مردم در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد.

عابد همچنین  ،اذعان  داشت: در زمینه تبلیغات ،عملکرد ضعیفی داشته ایم ونتوانستیم به درستی مزیت های دستبافته های ایرانی  را به دنیا  بشناسانیم،از طرفی حضور کم رنگ  در نمایشگاه‌های بین المللی مزید برعلت شد.

مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد:در چند سال گذشته ، مرکز ملی فرش ایران در زمینه گسترش تبلیغات جهانی برنامه ریزی مدونی صورت داد اما به علت کمبود منابع مالی لازم نتوانست موفقیت خوبی کسب کند.

وی در پایان تاکید کرد:با برگزاری نمایشگاه های بین المللی داخلی و حضور در نمایشگاههای خارجی  به ویژه  تداوم حضور،می توانیم  در اذهان عمومی مردم کشورهای جهان تاثیر گذاشته وبرند فرش ایرانی  را به جایگاه جهانیش مانند گذشته برسانیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار