کرمانشاه؛

امروز نفوذ کارآفرینی در جامعه محسوس است

به نظر می‌رسد سمت و سو دادن دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های کارآفرین می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی دانشگاه‌ها را مرتفع کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات کنونی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال، گفت: به نظر می‌رسد سمت و سو دادن دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های کارآفرین می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی دانشگاه‌ها را مرتفع کند.

علیرضا نوروزی در همایش کارآفرینی برای کارشناسان و متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی از اشباع بازار کار به عنوان یکی از چالش های پیش‌روی دانشگاه‌ها یاد کرد و تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید چاره‌اندیشی کرده و برای حل مشکلات خود فکری بکنند.

عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه عدم هماهنگی بین رشته‌های دانشگاهی با نیازهای جامعه دانشگاه‌ها را به فکر تغییر و تحول انداخته است، اضافه کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی مشکل اشتغال دارند و با نگاه و تفکر کلیشه‌ای نمی‌توان مشکلات دانشگاه‌ها را مرتفع کرد.

کاهش بودجه‌های تحقیقاتی و کاهش حمایت مالی دانشگاه‌ها از سوی دولت از دیگر مشکلات کنونی دانشگاه‌ها بود که نوروزی از آنها یاد کرد.

وی در ادامه کارآفرینی را موتور محرکه توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: امروز نفوذ کارآفرینی در جامعه محسوس است و توسعه پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد قسمتی از برنامه‌های دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.