هراس مهاجران آمریکایی از فرستاده شدن فرزندانشان به مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست

گزارش‌ها حاکی است والدین مهاجر آمریکایی در حال جستجو برای قیومیت موقت برای فرزندانشان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، پدران و مادرانی که به طور غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده اند و در دولت ترامپ در معرض خطر اخراج از این کشور قرار دارند، به دفاتر کارشناسان مهاجرتی سرازیر شده اند و برای حصول اطمینان از این‌که در صورت اخراج از آمریکا فرزندانشان تحت محافظت قرار خواهند گرفت، طلب کمک کرده اند.

سخنگوی شرکت مشاوره‌ای "ائتلاف حقوق انسانی مهاجران در لس آنجلس" اعلام کرد در هر روز نزدیک به 10 درخواست از جانب والدینی که درخواست قیومیت موقت برای فرزندانشان دارند، دریافت می‌کنند. این در حالی است که این شرکت در سال گذشته میلادی، هر ماه تنها 2 تماس در این‌باره دریافت می‌کرده است.

یکی از وکلای مهاجرتی در نیوجرسی نیز اعلام کرده سات روزانه 6 تماس تلفنی از جانب این والدین دریافت می‌کند. با این‌حال، در سال گذشته میلادی چنین تماس‌هایی با وی گرفته نشده بود.

این وکیل گفت: "بزرگترین ترس آن‌ها این است که فرزندانشان به مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست فرستاده شوند.

بر اساس گزارش‌های 3 منبع آگاه در دولت آمریکا، وزارت امنیت داخلی این کشور در حال بررسی پیشنهادی است که به موجب آن، مقامات آمریکایی مادران و فرزندانی که به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک عبور کنند را از یکدیگر جدا خواهند کرد.

این منابع آگاه اعلام کردند بخشی از دلیل برای انجام این امر، منصرف کردن مادران از سفر به آمریکا بوده است.

تغییر این سیاست می‌تواند به دولت آمریکا اجازه دهد مادامی که مادران در انتظار برای تکمیل روند پناهندگی و یا اخراج خود هستند، آن‌ها را در حبس نگه دارد. کودکان آن‌ها نیز تحت محافظت وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی آمریکا قرار خواهند گرفت. گفته می‌شود تا زمانی که یک خویشاوند آمریکایی و یا یک قیم دولتی سرپرستی این کودکان را متقبل نشود، آن‌ها در مراکز نگهداری از کودکان دولت آمریکا باقی خواهند ماند.

در حال حاضر، خانواده‌هایی که نسبت به اخراج خود اعتراض دارند و یا در حال گذراندن روند پناهندگی خود هستند در اسرع وقت از بازداشت خارج می‌شوند و می‌توانند تا اطلاع ثانوی در خاک آمریکا باقی بمانند. حکم یک دادگاه فدرال نیز به درازا کشیده شدن بازداشت کودکان را ممنوع اعلام کرده است.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – درخواست کرده است آنچه وی "دستگیری و آزادسازی" مهاجران خوانده است، پایان یابد.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال بررسی جداسازی فرزندان از مادرانشان است، اما تاکنون درباره این مسئله تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار