مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی عنوان کرد:

تشریح 6 چالش پیش روی رشد اقتصادی /ضرورت برنامه ریزی برای افزایش درآمد نفتی و استفاده از ظرفیت های خالی تولید

نیلی گفت: بیکاری، محدودیت بودجه دولت،مشکلات نظام بانکی،مسائل زیست محیطی،بازنشستگی و منابع آبی از چالش های بزرگ اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود نیلی مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در ارتباط با وضعیت اقتصادی سال 95 و چشم انداز اقتصادی سال 96 اظهار کرد: مهمترین چالش های فعلی اقتصاد ایران در دستیابی به رشد اقتصادی پایدار ، موضوع بیکاری، محدودیت بودجه دولت، مشکلات نظام بانکی کشور،مسائل بازنشستگی، مشکلات زیست محیطی و منابع آبی کشور است ؛این چالش ها ترمز رشد اقتصادی کشور محسوب می شود .

وی همچنین با تأکید بر اینکه در سال 96 با دو عدم قطعیت مواجه هستیم و عدم قطعیت‌ها اثرات مثبتی بر فعالیت‌های اقتصادی ندارد، بیان کرد:انتخابات ریاست جمهوری در کشور همچنین برخی تحولات سیاسی در کشور های خارجی بر اقتصاد تاثیر گذار خواهند بود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی با ارائه محرک های رشد اقتصادی در سال 96 تصریح کرد: برنامه ریزی برای افزایش درآمد های نفتی و بهره گیری دولت از ظرفیت های خالی تولید می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند.

وی افزود: همچنین رونق گیری احتمالی بازار مسکن و تداوم آثار برجام از عوامل محرک رشد اقتصادی در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار