قم؛

برگزاری همایش نقش پلیس اداری در حفاظت از محیط زیست در قم

همایش نقش پلیس اداری در حفاظت از محیط زیست در سالن دکتر قربان نیا دانشگاه مفید قم با حضور استاندار قم و جمعی از دانشجویان و مسئولین دانشگاهی و استانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛همایش نقش پلیس اداری در حفاظت از محیط زیست  امروز یکشنبه در سالن دکتر قربان نیا دانشگاه مفید قم با حضور استاندار قم مهندس صادقی ، دکتر رهایی،دکتر کامیاب و جمعی از دانشجویان و مسئولین دانشگاهی و استانی برگزار شد.
 
هدف از برگزاری همایش نقش پلیس اداری در حفاظت از محیط زیست که با همت انجمن دانشجویی حقوق و با همکاری کانون فرهنگی هنری پرنیان با محوریت  چه کنیم قم اهواز نشود در دانشگاه مفید برگزار شد.
 
خانم دکتر کامیاب حقوقدان و فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی به بررسی نقش پلیس اداری در حفاظت از محیط زیست در کشور فرانسه و بیان راهکارهای  مفید در اداره و نگهداری محیط زیست  و نقش پلیس اداری در ایران پرداخت .
 
وی با اشاره به اهمیت هوا و آب سلام برای همه موجودات ایجاد پلیس اختصاصی با اولویت به مسائلی مانند پلیس آب و پلیس آلودگی  و تدوین رویه هایی اداری و اصول حرفه ای و راهنمایی پلیس اداری را از لازمه های مراقبت و ایجاد محیط زیست سالم دانست.
 
در ادامه همایش حجت الاسلام و المسلمین دکتر رهایی نیز نقش پلیس قضایی را جنبه مجازات گرایی و شناسایی متهم دانست و با اشاره به آیات قران گفت: و لا تلقوا بایدیکم الى التهلکة  با دست خویش خود را به هلاکت نیفکنید و نقش انسان ها در نگهداری از محیط زیست و جلوگیری از دستکاری  زیست محیطی را لازمه آب و هوای سالم دانست.
 
وی در ادامه صحبت ها به مدیریت مطلوب در اداره  محیط زیستی سالم اشاره و نقش دولت ، متصدیان خدمات زیست محیطی ، صنایع و ان جی او ها و مردم را بسیار مهم دانست.
 
استاندار قم با اشاره به منابع محدود طبیعی استان گفت: بهره برداری منطقی از محیط زیست لازمه حیات استان است که با مدیریت بهینه و آموزش صحیح استفاده از منابع موجود می توان به محیط زیستی پایدار و سلام دست یافت.
 
وی با اشاره به وضعیت بیابانی استان و مصرف 3/2 آب در بخش کشاورزی در قم ،تغییر الگوی کاشت و استفاده بهینه از آبهای سطحی و زیرزمینی را لازمه مدیریت منابع در جهت تامین حق آبه های حوزه های تالابی منجمله دریاچه نمک  و رسیدن به پایداری زیست محیطی با استفاده از منابع دولتی و غیر دولتی و شرایط اقلیمی استان دانست.
 
در پایان مراسم استاندار قم و جمعی از مسئولین استانی به کاشت درخت در محوطه دانشگاه مفید پرداختند.
 
انتهای پیام/ح
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
درخواست بازنشستگی
۱۳:۴۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
درخواست بازنشستگی محیط زیست استان قم تقدیر و تشکر از