دانشجویان نمونه؛ طلایه‌دار شتاب علمی کشور

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه این دانشگاه گفت: دانشجویان نمونه سکان‌داران حرکت پرشتاب علمی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه تهران امروز با حضور محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران، حسن به‌نژاد معاون دانشگاه و محمد اسماعیلی مدیرکل امور دانشجویی، رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌ها، مدیران دانشگاه و با حضور دانشجویان در تالار دهشور این دانشگاه برگزار شد.

به‌نژاد در این مراسم عنوان کرد: دانشگاه تهران میزبان دانشجویان نمونه است و برنامه امروز در حقیقت تجلیل از این دانشجویان است.

وی افزود: طلایه دار و سکان دار حرکت پرشتاب علمی کشور دانشجویان نمونه دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه تهران هستند.

به نژاد گزارشی از روند انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه تهران در سال جاری ارائه کرد و گفت: ملاک ما برای انتخاب دانشجوی نمونه ویژگی‌های علمی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و شئون دانشجویی است.

رئیس سازمان خدمات دانشجویی بیان کرد: امسال حدود ۱۱۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که طی آن ۹ نفر به وزارت علوم معرفی شدند که در این بین، پنج دانشجوی نمونه از دانشگاه تهران بوده‌اند.

در ادامه این مراسم محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: از نظر ما اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه تهران جزو دانشجویان نمونه و برجسته هستند.

نیلی احمد‌آبادی ادامه داد: امسال دانشگاه تهران با انتخاب سه نفر از دانشجویان به عنوان دانشجویان نمونه کشوری توانسته‌ رتبه خوبی در سطح ملی به خود اختصاص دهند.

وی گفت: قطعا دانشجویان بیشتری می‌توانند به این موفقیت نایل شوند. همینطور که در برنامه‌های مختلف نشان از حضور پررنگ دانشجویان دانشگاه تهران را به وضوح می‌بینیم.

نیلی احمد‌آبادی گفت: وقتی صحبت از حوزه‌های علمی، فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی به میان می‌آید، دانشجویان دانشگاه تهران هستند که در صدر قرار دارند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایفی که دانشگاه بر عهده دارد فراهم کردن فضای لازم برای به ثمر رسیدن استعداد‌ها است.

نیلی احمدآبادی افزود: اگر دانشگاه تهران در صدر دانشگاه های کشور قرار دارد به این معنا است که توانسته است این فضا‌ها را به وجود آورد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران استخدام می‌شود که بر اساس مصوبات شورای جذب دانشگاه تهران کسانی فارغ‌التحصیل می‌شوند که از دانشگاه‌های سطح یک کشور باشند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: باید به پایان‌نامه‌های دانشجویان جهت داده شود و دانشگاه برنامه‌های متعددی دارد که پایان‌نامه‌های دانشجویان را به مراکز رشد وصل کند. ما در آغاز راه هستیم و این تغییر و نگرش در سایر دانشگاه‌ها باید اعمال شود.

وی ادامه داد: ما به ویژه از دانشجویان دکتری که دارای سبک باشند استقبال می‌کنیم و از این دانشجویان کمک می‌گیریم که با نگاه خود یک نقش مشاوره در دانشگاه به وجود آورند و قطعا دانشجویان می‌توانند جزو مشاوران اصلی دانشگاه باشند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از دانشجویان نمونه سال ۹۵ در سه گروه، دو نفر آموزشی کشاورزی و پزشکی و دامپزشکی، یک نفر گروه آموزشی فنی و مهندسی و یک نفر در گروه آموزشی و هنر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار